DE STEEG De Belastingdienst heeft rond Outdoor Gelderland voor 170.000 euro aan goederen in beslag genomen. Het gaat hier om goederen van mensen die nog geld aan de Belastingdienst moesten betalen.
Rond het paardensportevenement, dat van woensdag tot en met zondag in De Steeg gehouden werd, zijn het afgelopen weekeinde grootscheepse controles gehouden door de politie en de Belastingdienst. Personen die nog een vordering open hadden staan bij de Belastingdienst kregen de mogelijkheid het bedrag meteen te betalen. Een aantal personen deed dit. Een persoon betaalde cash vierduizend euro. Kon of wilde de persoon in kwestie niet betalen, dan werden er goederen in beslag genomen tot maximaal de hoogte van het oipenstaande bedrag. De politie kon niet aangeven welke goederen het precies betrof. De Belastingdienst was niet bereikbaar.
Zestien personen werden aangehouden wegens rijden onder invloed van alcohol, drie personen bleken nog een boete open te hebben staan. Twee mannen uit Doeburg van 17 en 20 jaar werden op het terrein van Outdoor aangehouden nadat zij een auto hadden opengebroken.
De belastingdienst druk de economie dus naar beneden. Mensen zijn in het vervolg bang om naar publieke gelegenheden te gaan, wanneer ze het e.e.a. open hebben staan.
Rascha
Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!
Geplaatst: 10-06-09 23:36
Dit soort acties heb ik ook al me gemaakt bij div bouwmarkten en Ikea ed... Vooral op zon- en feestdagen.... Daar waren ook vaak mensen die een bedrijfsauto bij zich hadden de gewilde doelgroep... Er werd toen erg strikt gekeken of mensen ook de juiste kilometer registratie van de bedrijfsauto bij hadden gehouden.... En uiteraard werd er gelijk gecheckt of er verder nog iets te vereffenen viel... Mijn prive-auto is een grijskenteken auto (geweest) en ook ik werd gecontroleerd... Maar gelukkig heb ik niets te verbergen, dus mocht ik weer verder!! Dus wees gewaarschuwd, ga niet met de auto van de baas op zon of feestdagen naar de bouwmarkt, Ikea ed als je geen bijtelling ervoor betaald... Zo is mijn ex-collega dus ook de klos geweest... Was een dure emmer latex die hij ging kopen...
Aan de andere kant is het wel zo eerlijk naar de mensen toe die gewoon netjes betalen wat ze moeten betalen en niet stiekem prive rijden met de zakelijke auto.
Rascha
Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!
Geplaatst: 15-06-09 15:02
Overigens mag je best prive rijden met de auto van de zaak, als je maar niet meer dan 500 km per jaar ermee prive rijdt... En een goede sluitende/eerlijke kilometerregistratie bij houdt... Dus niet lekker creatief omgaan met al die priveritjes... Dit deed mijn ex-collega, en toen is hij mooi door de mand gevallen, en dat is zijn eigen schuld... Dat ziet hij zelf ook wel in... Alleen de boetes zijn niet mals, en daar baalde hij wel van.. Maarja.. wie niet luisteren wil, moet maar zelf voelen....