Faillissement dreigt voor NDR: Wolvega loopt gevaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frank

Faillissement dreigt voor NDR: Wolvega loopt gevaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 10:38

http://www.stellingwerf.nl

Afbeelding
www.WendyFoto.nl

Het einde van de Vereniging Nederlandse Draf- en Rensport (NDR) nadert snel. De al jaren door wanbeleid geteisterde overkoepelende organisatie kampt met een enorme schuldenlast en moet op korte termijn 1.119.000 euro aflossen. Dit bedrag heeft de nauwelijks nog over liquiditeiten beschikkende NDR niet in kas. Ook eist een aantal hypotheekhouders het geld op.

De steeds verder inzakkende totalisatorinkomsten versterken de financiële problemen. De (gedeeltelijke) verkoop van Duindigt zou lucht kunnen geven, maar het wachten is op een goed bod. Het bestuur met Peter ter Borgh en Henk Roos aan het hoofd heeft de Ministeries van Justitie en VWS om acute financiële hulp gevraagd. Deze week is er een gesprek. Mocht de overheid geen medewerking verlenen dan wordt volgens het bestuur onmiddellijk surseance van betaling aangevraagd. Een faillissement lijkt vervolgens onafwendbaar.

Door de desastreuze ontwikkelingen loopt het voortbestaan van Drafcentrum Wolvega groot gevaar. Bij een bankroet van de NDR hebben voormalig baandirecteur Ed Maas en zijn medeaandeelhouders Klaas Bootsman en de familie Van Mierlo het recht en de plicht om het complex van ruim 17 hectare voor ongeveer 3,5 miljoen euro te kopen. Voor de vele belanghebbenden in de omgeving van Wolvega zou de sluiting van de Stellingwerver baan een grote klap zijn.

Ronald1982

Re: Faillissement dreigt voor NDR: Wolvega loopt gevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:24

Ben benieuwd wat de ontwikkelingen de komende periode zullen zijn. Het is iig duidelijk dat de sport er op het moment slecht voor staat, maar wat er uiteindelijk gaat gebeuren is koffiedik kijken. De verschillende media verzinnen allemaal hun eigen theorien over wat er gaat gebeuren, terwijl dat helemaal niet 100 % zeker is. De tijd zal het leren.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 19:14

Ja, ben ook erg benieuwd naar de toekomst van de sport!

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:30

Dit is oud nieuws!! was 2 weken geleden al bekend gemaakt.
Misschien moet het ook failliet, misschien wordt het dan beter, misschien moet men wat minder zakkenvullers aan het front hebben, misschien moeten de sporters zelf wat meer ballen tonen, misschien moeten ze eens de stekker eruit trekken en niet meer reanimeren, zolang de sport op deze manier bestuurt wordt............./.

Ronald1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:34

Het NOS journaal van 20:00 had hier ook een reportage over.

Dat ze hiervoor een reportage maken en er vanavond volgens de website van Studio Sport geen aandacht wordt besteed aan 1 van de belangrijkste Nederlandse draverijen van het jaar is veelzeggend. De sport is onbekend, en onbekend maakt onbemind.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:39

Van pr heeft het NDR nog nooit gehoord!!!!!!!! Dit is dus het resultaat. Komt nog bij dat hun administratie een puinhoop is. Je hebt geen paarden meer ( ja een oude ruin van 17) en toch sturen ze je doodleuk een rekening voor het BEOEFENEN van de rensport, tja met een bejaarde race je niet meer.

redalert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:19

Jammer dat het zo loopt kan met Macke en Ronald1982 eens zijn

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:41

De verbouwing van Alkmaar, hoorde ik vanavond, is ook uitgesteld. Rara hoe kan dat?
Als ik alleen op Alkmaar kijk, daar kom ik dan nog wel eens, dan loopt er over het algemeen weinig jong volk tussen het publiek. En het meeste van het jonge volk komt met de oude gevestigde orde mee.
Zo ben ik ook jaren terug op de drafbaan beland door de boer waar ik toen stond, en sinds zijn overlijden kom ik er nagenoeg niet meer.
Maar die jaren terug was het al aan het achteruit gaan, je hoorde steeds vaker dat pikeurs uitwijken naar andere landen omdat het prijzengeld daar nog wel wat voorsteld.

Jammer want ik vind het er wel altijd gezellig, met het vaste clubje lekker aan een biertje en wat spelen.