Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bluebeauty schreef:Is het niet ingevoerd, omdat de wormen resistent worden?
) Vjestagirl schreef:Het is ingevoerd omdat er veel te veel ontwormd werd, met allerhande middelen. Vaak de goedkoopste, vaak dezelfde. Hierdoor worden wormen resistent. Nu wordt het afgegeven door een dierenarts, waardoor mensen dus niet meer iedere 6 weken kunnen ontwormen. Mensen die het via het internet bestellen hebben het gewoon niet begrepen...
germie schreef:Het wordt allemaal duurder. Ik denk niet dat ik straks nog kuren voor 5 euro per stuk kan kopen.
Het goedkoopste middel bevat vaak dezelfde werkzame stof als een duurder middel.
Ivermectine is verkrijgbaar in kuren van 5 euro, maar ook in kuren van 15 euro. Tja, ik ga niet de duurdere kopen als er goedkopere zijn met dezelfde werkzame stof.
Overigens, als ik Bimectin wil geven, dan wil ik ook echt dat merk. Wil ik Equiworm F geven, dan vraag ik ook specifiek om dat merk.
Ik vind niet dat een dierenarts een duurder middel met dezelfde werkzame stof kan voorschrijven als waar ik om vraag. Ik verwacht gewoon de goedkoopste, en anders vraag ik er zelf om.
Moxidectine is alleen verkrijgbaar in Equest, dan vraag ik ook specifiek om Equest.