Grote landelijke zomerrit in Epe

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EP4D

Grote landelijke zomerrit in Epe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 09:13

Bron: De Stentor

De KNHS, de koepelorganisatie voor paardensportend Nederland, heeft Epe uitgekozen voor een Enjoy the Ride-zomerrit. Er doen maximaal honderd ruiters en menners mee aan ritten van 15, 25 en circa 30 kilometer.

De KNHS wil het buitenrijden bevorderen onder het motto 'goed voor paard en mens'. Zij gaat dat stimuleren met de organisatie van seizoensritten, de uitgave van een jaarlijkse routegids met de mooiste twaalf routes van Nederland - de eerste is bijna klaar - en een website met informatie en tips.

In maart werd de eerste seizoensrit gehouden, vanuit Arnhem. Nog bij wijze van test, met 35 uitgenodigde deelnemers.

De rit in Epe, op zaterdag 27 juni, wordt de eerste met een open inschrijving. De KNHS maakt in Epe dankbaar gebruik van de jarenlange ervaring van de organisatoren van de Eper Paardenvierdaagse. De deelnemers kunnen kiezen uit een bewegwijzerde rit van 15 of 25 kilometer, of een via GPS te volgen rit van 25 tot 30 kilometer. Startpunt wordt het Hippisch centrum aan de Rietberglaan, vanwaar de deelnemers tussen 10 en 13 uur op pad gaan. Onderweg zijn veterinaire controles. De deelnemers krijgen een hesje om herkenbaar te zijn. De KNHS gaat daarnaast een 'toolkit' samenstellen om aan verenigingen of maneges te verstrekken die daarmee zelf buitenritten kunnen organiseren. Uiteindelijk hoopt de KNHS dat er maandelijks ergens in Nederland een buitenrit wordt gehouden, zowel voor mensen met een eigen paard als voor mensen die een paard willen huren.

zij

Re: Grote landelijke zomerrit in Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:24

en mag dat dan wel bitloos? of is dat ook weer `onverantwoord`?

opzich wel een leuk initiatief. al zie ik een paar haken en ogen. daarbij rijd ik zelf wel lekker buiten in mijn uppie of samen met iemand. dan kan ik zelf de route e.d. bepalen en ook of ik zonder bit verantwoord vind of niet ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:25

moet je lid zijn van het knhs?

EP4D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 11:06

L_Rivaldo, dat hoeft niet, alleen kost deelname dan wel een paar eurootjes meer.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 07:34

hoeveel zou dit dan gaan kosten :) ?

Dinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:20