Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Showjumper schreef:Vind het een domme fout!
Iedereen weet hoe streng de doping reglementen zijn tegenwoordig. Als internationaal ruiter (of groom) hoor je te weten welke stoffen in welk middel zitten en hoe lang ze positief kunnen testen.
Showjumper schreef:HAls internationaal ruiter (of groom) hoor je te weten welke stoffen in welk middel zitten en hoe lang ze positief kunnen testen.
snater schreef:Dat laatste kun je niet weten, want dat is per middel, per paard en per moment verschillend.
emma525 schreef:Doping tja....
rot spul. maar als het niet gevaarlijk is laat het dan door iedereen die het wil gebruiken. dan zijn de kansen weer gelijk.![]()
(beetje raar lijkt het wel deze oplossing)
Bahoe schreef:Nou de 0 optie is gewoon echt een probleem en te ongenuanceerd. Als wij mensen zwaar getraind hebben, nemen we een warme douche en smeren misschien met middelen als middalgan om onze spieren te ondersteunen. en als we last hebben van uitslag smeren we ook. en dat is niet om onze prestaties te verhogen, maar om ongemak te verminderen.
en als ik hoofdpijn of last van mijn rug heb, terwijl ik naar mijn werk moet, dan neem ik bijvoorbeeld een ibuprofen. ga ik niet beter van werken, maar neemt mijn ongemak weg.
er zou een betere lijst moeten zijn. en dat is voldoende aangekaart door ruiters, trainers en veterinairen in NL Dld en elders.
marieke_irma schreef:Je moet het gewoon niet gebruiken als je weet dat het op de dopinglijst staat, klaar.