www.horses.nl / www.depaardenkrant.nl
Een schouderblessure die Piet Raijmakers in maart tijdens CH Midden-Limburg opliep, blijft de springruiter plagen. Raijmakers had zijn pijlen volledig gericht op het EK dat eind augustus in het Britse Windsor plaatsvindt. De kans hij daar aan de start kan verschijnen is bijna nihil. ,,Hoop doet leven”, reageert Raijmakers.
Met Van Schijndel’s Rascin plaatste Piet Raijmakers zich op 13 maart voor de barrage van de Grote Prijs in Roggel. ,,Na een hindernis draaide hij zo kort, dat ik naast Rascin kwam te hangen. De overgang van een spier naar de pees in mijn linkerschouder kwam zo onder druk, dat de spier voor driekwart doorscheurde.” Raijmakers had vreselijke pijn, maar nam een week later gewoon deel aan Indoor Brabant. ,,Het deed zeer en het ging helemaal niet goed.” De springruiter besloot zijn schouder langer rust te geven en kwam midden april pas weer aan de start, in Lummen. Daar wist hij zich in de prijzen te rijden. Tijdens het NK in Mierlo ging het opnieuw mis. ,,In Mierlo schrok Curtis op het voorterrein van een weigerend paard en gaf een enorme ruk aan de verkeerde schouder.”
Twee weken geleden ging Raijmakers door de MRI-scan en deze week moet hij weer. De sportartsen op Papendal bekijken of het met rust kan helen of dat hij misschien geopereerd moet worden. Dat Raijmakers baalt, is zacht uitgedrukt. ,,Mijn hele buitenseizoen is naar de knoppen. Ik had gegokt op het EK en dit doet vooral sportief heel veel pijn.”