Zaterdag kwam een paard door steniging om het leven in de Craigavon Lakes in Ierland. Getuigen zagen hoe twee mannen een paard het meer in trokken en het dier vervolgens met stenen bekogelden. De gewaarschuwde politie haalde korte tijd later het dode paardenlichaam uit het water.
De Northern Ireland Horse Board (NIHB) reageerde geschokt op het voorval. ,,Het is ongelooflijk. Iemand die tot dit soort acties in staat is moet vervolgd worden”, aldus NIHB-voorzitter David Kirkpatrick. Het is onduidelijk wie de eigenaar is van het gestenigde paard. In de omgeving van het meer lopen veel paarden vrij rond.
hoe halen mensen dit in hun hoofd! dan zit er egt iets niet goed hoor! waarom zou je dat willen doen bij een paard! dat is tog gewoon onmenselijk! ik hoop dat ze die daders pakken en dat ze dan ook egt een goeie straf krijgen! als ik de straf mogt verzinnen dat had ik ze het zelf ook laten voelen, maar dan niet dat ze dood gaan want dan lijde ze niet.
OdiEtAmo
Geplaatst: 01-06-09 18:26
Hoe haal je het in je hoofd?!
Twiggy2008
Geplaatst: 01-06-09 18:30
Wrede idiote mensen heb je overal. Ook in Ierland. Arm, arm paardje . Mensen zijn zulke nare wezens.
Ziekelij, toch vraag ik me af (niet dat ik het wil zien of zoiets) maar hoe dat gebeurt is en of het paard dan niet sterk genoeg is om weg te rennen ofzo. 2 mannen zijn wel sterk maar mijn merrie zou door het lint gaan..waarschijnlijk was het een braaf paardje. Het klinkt zo vreemd een paard stenigen..en dan ook in een meer? Wat een zieke personen.
00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.