Duitse paardensportfederatie stort zich op Ludger Beerbaum

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Duitse paardensportfederatie stort zich op Ludger Beerbaum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 11:31

www.horses.nl

De Duitse paardensportfederatie FN opent opnieuw een dopingonderzoek naar één van de Duitse springruiters. Dit keer is het onderzoek gericht op Ludger Beerbaum. Hij gaf in een interview toe in het verleden naar verboden middelen te hebben gegrepen met als uitgangspunt 'alles wat niet wordt gevonden is toegestaan'. Beerbaum voegde toe dat hij daar inmiddels wel anders over denkt. FN-voorzitter Breido Graf zu Rantzau is geschokt door zijn uitlatingen.

Een woordvoerder van FN benadrukte dat de woorden van Beerbaum puur op hemzelf betrekking hebben: „Het zegt niets over de situatie in de hele sport.”

In 2004 moest Duitsland bij de Olympische Spelen van Athene de gouden medaille inleveren, nadat bij Beerbaums paard Goldfever sporen van betamethason waren gevonden. Dat werd niet gezien als doping, wel als verboden medicatie.

Bramasole

Re: Onderzoek naar doping Ludger Beerbaum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:37

Ai... "alles wat niet wordt gevonden is toegestaan" Ja, zo kun je de regels ook interpreteren.

Elisa2

Re: Duitse paardensportfederatie stort zich op Ludger Beerbaum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:24

Ik vraag me meer af wat zijn paard zo bloedchagerijnig maakte dat ie de concurrent moest bijten..

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:52

Elisa2 schreef:
Ik vraag me meer af wat zijn paard zo bloedchagerijnig maakte dat ie de concurrent moest bijten..

Marco is geen concurrentie van ludger.

Maar de uitspraak van Ludger is wel hoe het gaat en niet alleen in duitsland.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 07:21

Misschien zou duitsland eens vooruit moeten kijken en zorgen dat het in de toekomst beter gecontroleerd wordt. In plaats van oude koeien uit de sloot te halen.....

muppet2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:56

Ik denk dat dat niet alleen in Duitsland zo is hoor.. :o

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:26

frisiangirl schreef:
Misschien zou duitsland eens vooruit moeten kijken en zorgen dat het in de toekomst beter gecontroleerd wordt. In plaats van oude koeien uit de sloot te halen.....

Dat vind ik ook.

Maar de opmerking dat dit alleen betrekking heeft op Ludger Beerbaum vind ik wel heel naïef. Dat gebeurt over, niet alleen in Duitsland en zeker niet alleen op hoog niveau. Ik ken er wel eentje die wat mierenverdelger in de kappen strooide. Tilt je bok de pootjes mooi op. :j

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:52

Tuurlijk gebeurt het overal in de wereld, alleen is momenteel duitsland in het nieuws.....

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:59

jongens, zoek een leven alsjeblieft. :z

vermoeiend dit.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:09

De duitsers zijn natuurlijk bang dat ze wellicht weer een medaille in moeten leveren.
Hoelang na het uitreiken kunnen ze zo'n medaille eigenlijk nog innemen? Zou het gebruik wat Beerbaum toegeeft nog kunnen leiden tot innemen van een medaille?
Zo niet, laat die man lekker met rust als hij het nu niet meer doet en kijk hoe je het kan voorkomen want hoe cliche ook, voorkomen is beter dan genezen.