Een paard slaat het liefst op de vlucht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Een paard slaat het liefst op de vlucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 08:58

www.tctubantia.nl

De politie maakte gisteren gebruik van de accommodatie van De Sterruiters voor het Open Nederlands Politie Kampioenschap.

Behalve dressuur- en springwedstrijden stond een demonstratie door de bereden politie op het programma. "Een paard is van nature een dier dat vlucht. Het rent het liefst overal voor weg. Het gaat er dus om het vertrouwen te winnen", meldt de speaker. In de ring staan twee wat oudere en redelijk stressbestendige dienstpaarden. Die ondergaan van alles.

"Op straat kunnen ze namelijk heel wat tegenkomen." De moeilijkheidsgraad van de 'ontberingen' wordt steeds iets opgevoerd. Wapperende vlaggen, rollende autobanden of een hevig bewegend grondzeil. Zelfs vuur en een knallend wapen brengt de dieren echter niet van slag. "Ook het in aanraking komen met voorwerpen hoort bij de training. Je begint met een bal en eindigt met een hooligan...", grapt de speaker.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:47

Dit doen wij op, lager niveau, ook met onze 4 jarige merrie : vlaggen, touwen, auto's, bosmaaier, enz met goed resultaat. Nadeel is wel dat ik ze in haar stal moet opsluiten als ik de boorden van haar weide proper maak met de bosmaaier, als ik ze los laat zit ze met haar neus tussen de messen om het gras te pakken te krijgen. Zou verplicht moeten zijn voor alle paarden en ruiters.