Taaie Wendy is dood

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Taaie Wendy is dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 17:36

http://www.ed.nl

De grootste en oudste bewoner van Kinderboerderij Geldrop, pony Wendy, is overleden. Wendy is 34 jaar geworden.

"Ze had al een paar jaar flink last van artrose en allerlei kwalen. Haar tanden waren versleten zodat ze al een tijd aangepast voer kreeg dat ze niet hoefde te kauwen", geeft medewerkster Monique aan. " We hebben al een paar keer eerder gedacht dat het afgelopen was met haar, maar steeds verbaasde ze iedereen door er weer bovenop te komen."

De laatste tijd ging het steeds slechter met publiekslieveling Wendy. Ze droeg geregeld een soort schoen om de pijn in haar hoef te verlichten en ze leefde alleen nog op pijnstillers. "Ze kon bijna niet meer lopen en stond steeds stiller met haar hoofd naar beneden in de wei."

Uiteindelijk hebben de medewerkers van de kinderboerderij besloten Wendy in te laten slapen. "Dit grootste en oudste dier op het terrein zal gemist worden, maar iedereen is het erover eens dat dit het beste was voor onze ouwe taaie Wendy. Of er een nieuwe pony komt weten we nog niet. We laten eerst dit verlies even bezinken."

Klik hier voor een foto.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:39

Heel veel sterkte voor de medewerksters! Zal best de juiste beslissing geweest zijn!

Het is wel vreemd om je eigen naam in zo'n zin te zien staan :7

Goof

Re: Taaie Wendy is dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:40

Volgens mij heb je al veel te lang gewacht als een pony al praktisch niet meer kan lopen, maar zo'n verlies is altijd vreselijk.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:41

wat vreselijk :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 07:41

Goof schreef:
Volgens mij heb je al veel te lang gewacht als een pony al praktisch niet meer kan lopen, maar zo'n verlies is altijd vreselijk.

dat lees ik er ook uit ja, ik snap dat je je hecht aan een beest, maar te lang wachten..

evengoed, sterkte hoor ermee

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:58

Goof schreef:

dat was ook het eerste wat bij mij binnenschoot.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 11:06

Zo van de foto te oordelen zag ze er nog goed uit. Maar als een paard pijn heeft en er geen kans is op verbetering, is het beter om hem te laten gaan...

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:19

Ik zag het op het ed. Ik ben van mening dat er veel te lang is gewacht. Dat beestje had al veel langer pijn. Hij stond al een tijdje heel treurig op de wei.

Als je een pony met pijnstillers op de been moet houden, zeker op die leeftijd. Dan moet je de knoop doorhakken. Hoe moeilijk dat soms kan zijn. natuurlijk zijn er een boel kindjes verdrietig. maar dat zouden ze ook enkele weken geleden zijn.

De foto is trouwens van 2006

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:28

Ach, arme Wendy! Moge ze nu in vrede rusten en galopperen over de eeuwige groene weiden...

Hopelijk heeft ze niet veel geleden... |( Lijkt wel een beetje op dat paard dat bij ons bij de weg loopt, alleen is die een flink maatje groter! (gelukkig is 'm dat niet)
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 24-05-09 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:29

Goof schreef:

Da's wat ik ook dacht,
maar het is goed dat ze die beslissing alsnog hebben kunnen maken :)