Marijnissen wint tweede wedstrijd LT in World Dressage Tour

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Marijnissen wint tweede wedstrijd LT in World Dressage Tour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 11:50

http://www.horses.nl / www.worlddressagemasters.com

Dressuurruiter Sander Marijnissen heeft gisteren met zijn paard Sander (v. Feliciano) de lichte tour-rubriek in München gewonnen. De combinatie scoorde 71,11%. Deze wedstrijd is de tweede in een reeks van vier wedstrijden in de Exquis World Dressage Tour. Imke Schellekens-Bartels werd tweede met Hunter Douglas Rhapsody (v. Lancet) met een score van 70,95%. Derde werd de Duitse Dorothee Schneider met Polarzauber TSF (70,32%).

In de zware tour was geen Nederlandse deelname. De Duitse Ulla Salzgeber was de beste in de Grand Prix. Met de merrie Wakana (v. Wolkentanz II) scoorde ze 72,34%. Tweede werd de Duitse Anja Plönzke met Le Mont d'Or (70,60%), Met 69,62% werd de eveneens voor Duitsland uitkomende Hubertus Schmidt met Donnely 3 (v. Donnerruf) derde.

Sander Marijnissen raakte niet uitgepraat over zijn positieve ervaringen. Hij won naast de Grand Prix Special met zijn 10-jarige Sander ook nog eens beide lichte tour-rubrieken. “Het is ongekend, deze ervaring. Je leert van het zien rijden van al die internationale grootheden en je maakt met iedereen een praatje. Ik voel zelfs dat ik op mijn 38e nog beter leer paardrijden ook! Zaterdag ging ik na de overwinning in de moeilijke rubriek Intermédiaire I met mijn jongere paard Sander na een interview voor de lokale webvideo meteen op Moedwil voor de B-finale van de World Dressage Masters. En daar rijden we opnieuw de sterren van de hemel! Moedwil bleef er als vanzelf aan sjouwen en was zeer los en ontspannen. De Duitse bondscoach Holger Schmezer vloog gewoon mijn vrouw Karina om de hals toen bleek dat ik had gewonnen!”, zei Sander enthousiast.
Sander Marijnissen was het gesprek van de dag met zijn verhaal, de zoon van een postbode die nu na hard werken en doorzetten zich tussen de wereldtop rijdt. Het leverde de beide winnaars respectievelijk € 10.000 en € 20.000 op.

Klik hier voor de uitslagen van de lichte tour.