Twee gewonden door schrikkend paard bij HeiligBloedprocessie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Twee gewonden door schrikkend paard bij HeiligBloedprocessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 18:31

http://www.stadsomroep.com

Naar jaarlijkse gewoonte trok deze middag de Heilig-Bloedprocessie door de straten van Brugge. Het bijzonder mooie weer zorgde voor een ruime publieke opkomst, die door de politie geschat wordt op 35.000.

De Heilig Bloed Processie heeft helaas ook dit jaar een minder mooi moment gekend. Bij het begin van de processie is een paard in het publiek terecht gekomen. Daarbij hebben twee toeschouwers lichte verwondingen opgelopen.

Gelukkig was het incident van deze middag niet zo erg als een incident bij de processie van 2005, toen twee toeschouwers zwaardere verwondingen opliepen.

Sigrid

Re: Twee gewonden door schrikkend paard bij HeiligBloedprocessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:31

What's in a name!

petraaken

Re: Twee gewonden door schrikkend paard bij HeiligBloedprocessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 11:04

Gebeurde vlak voor mijn neus. Paard was al hypernerveus en niet te controleren door de ruiter toen ze op hun plaatsen in namen. Ik merkte het eerst niet op maar mijn vriendin wel die mee was en hield het dier al in de gaten zodat we op tijd konden wegspringen. Gelukkig voor ons sprong het dier niet onze kant op. Het paard was echt angstig en krabbelde steeds achteruit (half steigerend) botste tegen de hoge stoeprand en viel daardoor met ruiter en al in het publiek. Ik had eerst niet gezien dat er nog mensen onder het paard zaten. Ik zat eerst in met de ruiter dat die tussen zijn paard en de muur ging geplet worden. Liep gelukkig al bij al goed af. Paard krabbelde recht en was bijna op de loop gegaan maar ik kon hem nog bij de teugel grijpen zodat hij geen onheil meer kon voorkomen. Niet dat er verder ook maar iemand een poging deed om het paard bij de teugel te grijpen. Het flitste echt door mijn hoofd van "gaat er hier nu echt niemand dat paard grijpen voordat hij nog meer schade aanricht". Doordat het paard mijn richting op kwam had ik maar een stap te doen en hem te grijpen. Paard werd door de ruiter dan snel uit de stoet verwijderd. Ipv van dus 3 koningen waren er slechts 2. Had wel de indruk de meeste paarden door hun ruiters een kalmeer middel hadden gekregen en ik vond dat het verstandigst. Deze had het duidelijk niet gekregen. Had het als ruiter echt niet willen meemaken op dat moment.