Willem W Boko wint Kampioenschap Nederlandse Paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Willem W Boko wint Kampioenschap Nederlandse Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 11:24

www.stellingwerf.nl

Willem W Boko was zaterdag op de drafbaan van Wolvega de sterke winnaar van het Kampioenschap Nederlandse Paarden. De vijfjarige hengst van Hugo Langeweg junior bleef in de slotfase eenvoudig overeind tegen vijf tegenstanders, waarvan Speedy Aresy met Jan van Dooyeweerd de beste was. De eerste prijs bedroeg 3000 euro.
Het totale prijzengeld was als het aan de NDR had gelegen 5000 euro minder geweest. De financieel in grote problemen verkerende overkoepelende organisatie had op het laatste moment het prijzengeld drastisch verlaagd. Het baanmanagement had met behulp van sponsors dit bedrag weer op tafel gekregen en zo werd de klassieker op het laatste moment gered van de ondergang.

Na het schrappen van twee deelnemers bleven er slechts zes over. Een kampioenschap onwaardig. Dat Willem W Boko en Speedy Aresy starten maakte veel goed.

Leerling-pikeur Maico Korsman boekte met Youp Lucswolle zijn eerste overwinning en Robin Bakker reed Winnetou W naar de bloemen. Luut de Vries won met Yezio WT.

Selima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:24

Gefeliciteerd voor de winnaar!

Ik vind het wel ontzettend triest dat het zo slecht met de NDR en de draf- en rensport gaat...een kampioen voor 3000 euro, en eigenlijk dus nog minder. Dat was in de tijd van Henri Buitenzorg en Speedy Volita toch wel anders en dan hebben we het over 30 jaar terug...
Zucht.

Ragdollcat

Re: Willem W Boko wint Kampioenschap Nederlandse Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:31

Vroeger won een een paard op de stallen van mijn verzorgpaarden (allemaal dravers) een ton, en dan is die 3000 euro een lachertje, zelfs met de kortebaan draverij won een winnaar (mijn verzorgpaard) 10.000 gulden.

Dat zijn echt leuke geldprijzen.

Waar blijven die goeie ouwe mooie tijden, toen het nog lekker ging in de ren en drafsport.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 22:24

achja hollanders blijven gierig he. als iedereen weer ging gokken dan zou het snel goed komen :P

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 05:08

tja..daar kunnen we lang en breed over praten, maar dit is met de jaren steeds iets slechter geworden, en dan ineens als het op t randje ligt, valt het iedereen op!

Selima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:38

Ja, ik weet dat het al vele jaren achter uit gaat. Maar eigenlijk is het raar dat het wedden zo belangrijk is!
Ik bedoel, in 't springen en dressuur zijn er toch ook forse prijzen en daat wordt niet echt op gewed. Al heb je het dan natuurlijk wel over internationaal of nationaal top-niveau, wat betreft dat hogere prijzengeld.

Draf - en rensport is ook heel aantrekkelijk om te zien, zou toch publiek moeten kunnen trekken die niet voor het wedden komen...

Misschien dat een belangrijk verschil is dat je een dressuur- of springpaard gewoon zelf thuis of op een manege kunt trainen en dat dat met de snelle jongens haast niet gaat: niet iedereen kan een drafbaantje aanleggen. Dus moeten dravers en volbloeds bij trainers worden ondergebracht en dat maakt het erg duur. Waardoor er veel minder deelnemers zijn helaas en ook weer minder publiek...lastig om te doorbreken en de sport populairder te maken.

Zomaar wat gedachten en ik neem aan dat de bestuurders van de sport er ook al vaak hun hoofd over hebben gebroken.
Maar het blijft jammer dat het in het buitenland beter blijkt te gaan dan hier...zou hier toch ook moeten kunnen....een groter publiek en een hoger prijzengeld.