De brandweer heeft zaterdagmorgen uit een zwembad aan de Broeksteeg 7 een pony bevrijd. Een familielid kwam het dier om tien uur voeren en ontdekte dat de Fjord niet meer in de wei stond, maar in het zwembad. De 20-jarige merrie was ontsnapt uit de wei en was waarschijnlijk bij het terugvinden van de wei in het zwembad geplonst ,,Het dier is van mijn opa en oma. We hebben het eerst zelf geprobeerd uit het zwembad te krijgen, maar dat lukte niet. Toen hebben we de brandweer gewaarschuwd", vertelt Jurgen Veenhof.
De brandweer heeft de pony vervolgens met een takelwagen uit het water gehaald. De brandweer had zo'n half uur nodig om het dier te bevrijden. ,,Hij loopt weer fris en vrolijk in de wei. Ja, vooral fris", grapt Jurgen. ,,De pony heeft alleen een klein wondje, maar verder is alles goed." De familie weet niet hoe lang het dier in het zwembad heeft vertoefd.
Zo groot is dat zwembad toch niet? Teminste, op de foto ziet het er niet diep uit... Tja, de pony is inderdaad weer lekker schoon, gelukkig ook geen schade overgehouden.
Het is idd een rotzwembad om weer uit te komen..Ik ken de eigenaren en die waren net van plan om er een hek omheen te bouwen voor de kleine achterkleinkinderen..Ik denk dat het hek nu toch wel wat sneller komt..
Ja kan me voorstellen. Dat wil je niet nog een keer hebben. Het verbaasd me trouwens wel dat het zwembad niet kapot is gegaan met zo'n gewicht erin! Goed merk dus .
Cowgirl
Geplaatst: 18-05-09 08:05
Ik vind het wel een grappig idee eigenlijk. had mijn fjord kunnen zijn. In iedergeval is alles goed afgelopen.
typisch gevalletje van op het moment absoluut niet leuk, maar is de komende jaren op verjaardagen een leuk verhaal. gelukkig dat het goed is afgelopen, hopelijk heeft ze er niet al te lang in vast gezeten.