Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
lekker handig met die handschoenen aan
maar ook een halster omdoen kan al lastig zijn.
gelukkig op tijd ontdekt dus de schade viel mee.
Ze moesten een klein rondje met de makste pony lopen
Ze hebben ook het eerste halfuur in de kantine gezeten 
DDW1190 schreef:deuren openzetten! en paarden eruit jagen!
tenminste als er zoveel paarden zijn dan ben je met een halstertje omdoen wel te laat voor veel paarden denk ik dan!

En het is zekker goed voor de brandweer mannen enzo.
polly2 schreef:Voor wie ooit brand heeft meegemaakt met paarden....die weet dat deuren openzetten niet helpt.
Paarden zien hun stal als veilige haven en zullen er eerder in vluchten dan dat ze er vanzelf uitgaan. Paarden zijn zo dom wat dat betreft....dus je zult ze er echt uit moeten halen.
Wat betreft de rookmachine...op mijn werk zijn regelmatig oefeningen met de brandweer en dan wordt dat ook gebruikt. En aangezien dat niet naar brand ruikt of zo en verder ook niet schadelijk is, is dat wel degelijk een zeer goede oefening: je ziet geen hand voor ogen....en toch moet je dan je ding kunnen doen.
En de paarden reageren er helemaal niet gestresst op....voor hen is het een soort mist.

sjorsie schreef:Ik denk dat het handiger is als de staleigenaar 1 of 2 keer per jaar een evacuatieoefening houd, die kent de stal op zn duimpie.
suus_Mette schreef:Bij mij op stal moet elk paard ook een halster om hebben in de stal. Dit omdat áls er brand uitbreekt, je niet eerst het halster om hoeft te doen etc.
Maar inderdaad wel goed dat ze dit doen, ik denk wel dat een rookmachine voor heel veel stress gaat zorgen bij de paarden. Mijn hafje is normaal nergens bang voor, maar voor rook..