Een 33-jarige inwoner van de gemeente Kampen constateerde maandagochtend in alle vroegte dat in zijn weiland aan de Cellesbroeksweg een jonge pony verdwenen was. Het betreft een Shetland-veulen, dat de nacht ervoor was geboren. De politie stelt dat 'vermoedelijk een onbekende persoon het veulen heeft weggenomen'.
Om het dier terug te krijgen en de dader (s) op te sporen roept de politie eventuele getuigen op zich te melden via telefoonnummer 0900-8844.
jonge jong nog effe en we kunnen onze viervoeters niet eens meer op de wei zetten. Arm veulentje en arme merrie. Hoe kan iemand nou zoiets doen.
Daphne__
Geplaatst: 12-05-09 15:55
dat is dichtbij! jammer dat er geen beschrijving van het dier is, anders zou ik een beetje kunnen opletten..
hoop dat het gauw terug is!
Anke
Geplaatst: 12-05-09 15:56
Rosmoov schreef:
Nou ja zeg ....wie steelt er nou een veulen...
Er zijn mensen die best wat geld neerleggen voor opgezette miniveulentjes
Boktpony
Geplaatst: 12-05-09 15:59
Hebben ze de omgeving goed nagekeken? Het zal niet de eerste zijn waarvan het veulen toch niet gejat was, maar die in de sloot ligt
JoyCiej007
Geplaatst: 12-05-09 16:09
Dat is niet zo ver van hier......... en inderdaad zoals Rianneke ook zegt, zou ik eerst maar eens verder op onderzoek uit gaan, misschien hebben ze dat al wel gedaan, maar bij ons is enkele jaren geleden ook het veulen direct na de geboorte de sloot in gegleden en is daar verdronken.
't moet je dan maar net opvallen. Of hij zou uitgebroken kunnen zijn?!
Maar een signalement zou wel heel handig zijn...........
edit: als 't kleine beestje dan echt gestolen is, dat zou wel heel erg zijn. Mensen zijn blijkbaar tegenwoordig soms tot veel in staat. 't arme beestje, ik betwijfel of hij het dan zou overleven. En die arme merrie mist natuurlijk haar veulen ontzettend!
Misschien voor de eigenaar een tip om zich te melden bij de merrie en veulencentrale, zodat ze eventueel een moederloos veulentje bij deze merrie zouden kunnen plaatsen?
T zal niet de eerste keer zijn dat er z'n jong veulentje word gestolen. Ze blijken inderdaad ook wel eens in een sloot te liggen. Ik hoop hoe dan ook dat het veulentje snel terecht komt.
Was er ook niet ergens een jong shetland veulen gevonden???
Ania
Geplaatst: 12-05-09 17:30
oh ik zal hem maar weer terugzetten dan
Pluttersput
Geplaatst: 12-05-09 17:57
badtothebone schreef:
Dat is inderdaad waar ik ook aan moest denken. Alhoewel dat veulen op een dag of 10 geschat werd.
krystle89
Geplaatst: 12-05-09 17:58
Blijf gewoon van iemands anders mans paarden af vind ik.
Als je nog geen eens een paard kan kopen hoe kan je er dan uberhaupt voor zorgen !
Espie
Geplaatst: 12-05-09 18:17
ik denk ook dat hij in de sloot is gevallen. wij rijden er elke dag langs . en de diertjes staan achter de boerderij. dus moet je over het erf om er bij tekomen.of door het naast gelegen weiland . je ziet ze haast niet van de weg.lijkt mijn raar dat je just daar een veulen steelt.omdat er veel mensen langs komen. het is de weg naar de mange en een wandel route voor veel mensen zelfs laat in de avond.
Lynn_Nikita
Geplaatst: 12-05-09 18:18
krystle89 schreef:
Blijf gewoon van iemands anders mans paarden af vind ik.
Als je nog geen eens een paard kan kopen hoe kan je er dan uberhaupt voor zorgen !
Ik denk dat een veulen van een dag oud sowieso al een kleine overlevings kans heeft
YvonneV
Geplaatst: 12-05-09 19:27
badtothebone schreef: