Kempische Ruiterdagen Eventing Hooge Mierde steunt wederom goed doel! Op 16 en 17 mei aanstaande wordt voor het 40e jaar de eventingwedstrijd de Kempische Ruiterdagen Eventing Hooge Mierde georganiseerd. Naast het wedstrijdelement van dit evenement wordt elk jaar een goed doel gesteund, dat op deze dagen in de picture wordt gezet om zo meer bekendheid te krijgen. Dit jaar maakt de Kempische Ruiterdagen Eventing Hooge Mierde zich sterk voor Stichting Huifbedrijden Donkhorst uit Haghorst, o.a. door middel van een deel van het parkeergeld en demonstraties.
Deze stichting zet zich in om gehandicapte kinderen en volwassenen kennis te laten maken met paarden en ze een heerlijke dag te bezorgen. Daarnaast heeft huifbedrijden nog een goede invloed op de gezondheid, zoals o.a. op de bloedsomloop van de persoon op het bed. Ook wordt de darmfunctie geactiveerd, waardoor sommige medische behandelingen niet meer nodig zijn.
Hoe werkt huifbedrijden? Bij deze vorm van paardrijden wordt gebruik gemaakt van een zogenaamd huifbed. Twee pony's lopen in een stalen frame op wielen. In het frame is een zeil gespannen boven de paardenruggen. De persoon ligt op dit zeil dat de paardenruggen net raakt. Door de loopbeweging van de pony's en hun warmte wordt het lichaam van de gebruiker op een natuurlijke wijze gemasseerd. De gehandicapten ontspannen hierdoor volledig.
Tijdens de Kempische Ruiterdagen Eventing Hooge Mierde worden demonstraties gegeven van huifbedrijden. Zowel op zaterdag als op zondag worden de eerste demonstraties gegeven om ongeveer 11.00 uur op het hoofdterrein aan de Weeldsedijk te Hooge Mierde, tegenover de Spartelvijver.
Jammer dat ik niet kan komen kijken, het is zowat in mijn achtertuin. Helaas ben ik dan net op vakantie. Word volgens mij toch een heel spectakel, ik heb al de nieuwe hindernissen al gezien, ziet er indrukwekkend uit. Succes voor degene die meerijden.
Dit wordt echt een super leuk evenement. Zeker omdat het het 40e jaar is. Het programma is super en er is veel te doen voor jong en oud! Dus zeker een aanrader!