Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird



elanor schreef:Ik weet niet of de KNHS met dit stuk nu onduidelijkheden wegneemt of ze juist creëert, want het is nou niet een lekker te lezen stuk in mijn ogen.
Kunstaarten mogen in elk geval als die zijn vervlochten met de eigen staart van het paard en er geen metalen bevestigingssysteem wordt gebruikt. Andere kunstaarten mogen alleen als je dispensatie hebt aangevraagd en gekregen.
Seatsavers moesten aanvankelijk in de kleur van het zadel zijn, dat hoeft nu niet meer, omdat het Algemeen Wedstrijdregelement (dat geldt voor alle disciplines) op dat punt is gewijzigd.
Het disciplinereglement dressuur is op dat punt nog niet gewijzigd (daar staat dus nog dat je seatsaver in dezelfde kleur als je zadel moet zijn), maar omdat het Algemeen Wedstrijdreglement boven het disciplineregelement staat mag je dus óók in de dressuur met een seatsaver rijden die een andere kleur heeft dan je zadel.
Correct me if I'm wrong though.