Afgelopen weekend vond het Internationaal Concours Hippique Weert plaats. Tijdens ICH Weert streden ponycombinaties, junioren en young riders uit verschillende landen tegen elkaar. Bij de young riders wist Rabo Talententeamlid Lotje Schoots haar mede-teamlid Diederik van Silfhout nipt voor te blijven. Zij behaalden respectievelijk de eerste en tweede plaats.
Voor de kür op muziek wist Lotje zich met Reine B en Toricelli te selecteren. Diederik selecteerde zich met Ruby en Davidoff. Beiden zadelden hun nieuwe troef voor de kür op muziek. Lotje reed op Toricelli (foto) terwijl Diederik Davidoff bereed. Toricelli liep erg fijn en behaalde een percentage van 76.920. Maar ook Davidoff zette zijn beste beentje voor en scoorde 75.580%.
Bij de junioren ging de overwinning naar Birgit van der Drift met haar Twister. KNHS Indoorkampioene Angela Krooswijk behaalde met BMC Roman Nature een mooie derde plaats. De internationale ponyrubriek kwam op naam van Antionette ter Riele met Golden Girl. Als tweede eindigde Maria van en Dungen met Rembrandt DDH.
Kei goed gedaan alle 3 zeg! Het paard van een vriendinnetje van me stond tegenover die van Marrigje, kei leuk! Heb echt veel talent zien rondrijden daar! kei mooi allemaal
Nee, zij heeft zondag de kür niet gereden, dus daar heb ik geen foto's van helaas. Ik heb vrijdag vooral de pony's op de foto gezet, en zondag de kür van de youngriders.
Ik vond het ook een mooie wedstrijd, heb de zondag fanatiek gekeken! Zaten paar leuke paardjes tussen.
& Tedje weer alles gewonnen
Nistria
Geplaatst: 12-05-09 15:51
Ik las dit op eurodressage:
Junior Riders - Kur to Music Finals
No, no, no, ... Brigit van der Drift and Twister were not the rightful winners of the Junior Riders' Kur to Music Finals. Yes Twister (by Havidoff) is a fantastic, super talented horse. Yes, he's a real eye catcher in the ring, but there were too many issues in their freestyle to make them the winner's of the day (in our humble opinion). Of course it's great for Van der Drift to win the Kur Finals, but Twister had not performed the best test of the class. One wonders if the judges got hypnotized by Twister's stunning front leg usage?! He has the most wonderful knee action imaginable but was not tracking up behind enough in the Kur. The contact with the bit was unsteady as he was often tight in the neck or behind the vertical. He appeared quite tense which resulted in a walk that had not enough overtrack and stretch in the body. The horse is very impressive and he is a star for the future, but today in the Kur it just looked all too messy and uncontrolled. They got 75.750% and won the class.
Ik heb de proef niet gezien maar ze krijgt echt niet voor niks 75% lijkt me!!