Renpaard van Engelse koningin Elizabeth betrapt op doping

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Renpaard van Engelse koningin Elizabeth betrapt op doping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 19:44

www.horses.nl

Eén van de 41 renpaarden van de Britse koningin Elizabeth is betrapt op doping. Het zesjarige dier is positief getest op het middel Cyklokapron. Dit middel bevat de verboden stof Trenaxamine. Dit stofje gaat het (neus)bloeden bij paarden tegen. De Britse Horseracing Authority (BHA) onderzoekt de zaak.

De BHA klaagt de trainer Nicky Henderson aan. De BHA beweert dat Henderson de substantie bewust toediende om de renprestaties te beïnvloeden of dat hij in elk geval wist dat de prestaties door het middel konden worden beïnvloed. Henderson ziet mogelijk een hoge boete tegemoet.

Henderson verklaarde niet vals te willen spelen. ,,De dierenarts diende het middel toe met het oog op welzijn. De gezondheid van het paard gaat boven alles. Het middel was niet bedoeld om de prestaties van de merrie te beïnvloeden."

_Rianne_

Re: Renpaard van Engelse koningin Elizabeth betrapt op doping

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:46

het lijkt wel hip... doping. :z

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:17

_Rianne_ schreef:
het lijkt wel hip... doping. :z

jaja das een nieuwe sport, wie heeft de beste doping.....

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:51

kan gebeuren..er zijn veeel geneesmiddelen met stoffen die de prestatie beinvloeden.

lamoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:02

zo zo!
tegenwoordig wordt doping in!!!!!
iemand moet zich vermommen en een middeltje maken waar op doping lijkt maar waarom het renpaard juist langzamer maakt!!
en dat geven aan iemand van een belangrijke race met een super RENpaard!!!!!!!!!!!

groeten........ de tipgever!!!!!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:36

Cayenne schreef:
http://www.horses.nl

Henderson verklaarde niet vals te willen spelen. ,,De dierenarts diende het middel toe met het oog op welzijn. De gezondheid van het paard gaat boven alles. Het middel was niet bedoeld om de prestaties van de merrie te beïnvloeden."

Wel opvallend dat mensen dan nog steeds durven zeggen dat de gezondheid van het paard 'boven alles' staat. Als dat echt zo is, doe je sowieso niet aan paardensport.

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 04:39

daar gaat het toch niet om, surf maar eens op het internet en kijk hoeveel supplementen,medicijnen etc etc wel niet stoffen bevatten die in de dopinglijst staan. Ik ben zelf een rensport liefhebber, en weet dat er gewoon heeel veeel dingen zijn waar het in zit. een renpaard mag niet eens een pepermuntje hebben, of mokzalf (omdat daar ook menthol in zit) . geloof me alles wat in dat artikel staat zal niet gelogen zijn hoor.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 07:27

Ik heb niet veel verstand van de geneesmiddelen, supplementen etc kwa stoffen die verboden zijn, maar ik heb hier weleens wat antwoorden langs zien vliegen, dus het kan idd zomaar kloppen ja :) Maar ik denk, omdat er Koningin Elizabeth bijstaat, dat het nieuws wel negatief overkomt bij sommige mensen, aangezien een koningin normaal nooit bij dat soort dingen betrokken is (gok ik maar)
Play_coy; Ik wist dus ook niet dat menthol verboden was? :o

M_eerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 10:40

belachelijk dat ze doping gaan gebruiken en dan voor de gezondheid van het paard zijn

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 11:09

ja menthol is ook verboden. bevat stoffen die invloed kunnen hebben op prestatie. Daarom zeg ik maar, het woord : doping, komt heel negatief over.. maar een paard mag ook niet starten als het bijv. een week eerder is gesedeert(om te kalmeren voor bij DA of tandarts) dit zijn ook weer bepaalde stoffen. ik heb echt een idee dat heeel veeel mensen hier geen barst weten over doping.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 22:38

En daar ben ik er 1 van :) Dat van menthol en kalmeringsmiddel vd DA wist ik dus niet en zoals ik al zei van de supplementen etc. Nouja weer wat nieuws geleerd :)

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 04:19

ja het woord : DOPING klinkt zo negatief..dat brengt de verwarring

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 07:18

@ M_eerle... als jij iets op je paard smeerd tegen een wondje, dingentje of datje, is er een grote kans dat de ingredienten die erin zitten op de dopinglijst staan.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:34

OH oh....ik voel weer een dopingrelletje aankomen.. :Z

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 08:53

Hahaha dan zit mijn paard stijf van de doping met al die rollen pepermunt in d'r mik die ze van m'n dochter aftroggelt :9 . ...oeps gister een wedstrijd gehad in Aerdenhout, gelukkig was er geen dopingcontrole. Ik moet wel zeggen dat ze erg lekker liep. :o

krystle89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:03

Erg belachelijk dat je zo met je paard om moet gaan.

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 04:51

@ krystle89:
Wat moeten ze dan doen?! een paard lekker laten, als hij/zij continu een bloedneus heeft?
dacht het ff niet.

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 06:56

Ik moet ook wel zeggen dat ik vind dat het soms wel erg ver gaat met dopingcontroles. In haast alle medicijnen vinden ze tegenwoordig wel een stofje dat niet is toegestaan.

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:12

JA inderdaad! ik denk echt niet dat het met opzet is gedaan.. tegenwoordig sowieso in de rensport zie je niet vaak meer gevallen die met opzet doping hun bloed hebben.

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:20

En zeker als ze weten dat er dopingcontrole in het vooruitzicht is. Zo dom kan niemand zijn vooral als ze weten wat de gevolgen er van zijn als ze positief verklaart worden.