Sander Marijnissen mogelijk niet naar het NK Dressuur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Sander Marijnissen mogelijk niet naar het NK Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 15:22

www.outdoorgelderland.nl

Sander Marijnissen baarde afgelopen weekend in het Franse Saumur opzien met goede resultaten, zowel met zijn paard Moedwil als met Sander. In de Grand Prix legde hij met Moedwil beslag op de derde plaats (69.702%), evenals in de Grand Prix Spécial (70.583%). Met Sander scoorde Marijnissen een ‘megascore’ van 74.550% in de kür op muziek, goed voor een gedeelde tweede plaats.

Voor zijn goede presteren van de laatste tijd heeft Sander Marijnissen wel een verklaring. “Ik ben met mijn stal al heel wat jaren actief in de sport, maar een bedrijf opbouwen en presteren in de sport gaan niet altijd samen. Zeker niet als je internationaal wilt meedoen. Ik heb in het verleden regelmatig toppaarden verkocht en dat betekent dat je iedere keer weer helemaal opnieuw moet beginnen. Met Moedwil en Sander ligt het anders. Die houden we in principe aan, zodat ik met ze kan werken aan een eigen sportcarrière. En tot dusver pakt dat behoorlijk goed uit.”

Moedwil (14 jaar) en Sander (9 jaar) zijn al jarenlang in het bezit van Sander Marijnissen. Eerstgenoemde is zijn belangrijkste troef, maar Marijnissen sluit niet uit dat de jongere Sander minimaal in zijn voetsporen treedt. “Dat valt niet te voorspellen. Voorlopig geeft het een goed gevoel dat ik opschuif richting de top. Ik behoor tot het A-kader en sta op de wereldranglijst inmiddels 34e. Het is leuk om te ontdekken of er nog meer in zit.”

Vreemd genoeg heeft Sander Marijnissen zich nog niet ingeschreven voor het NK tijdens Outdoor. “Omdat het nog niet 100% zeker is dat ik meedoe”, zegt de ruiter uit Wijdewormer. “Ik rijd ook graag in het buitenland en ik heb mijn planning voor de komende weken gewoon nog niet rond. Waarbij ik wil voorkomen dat de paarden te zwaar worden belast. Ik zou wel alles willen rijden, maar meerdere keren in de maand een zware wedstrijd is te veel van het goede. Bovendien moet ik reëel blijven; de kans dat ik een medaille haal tijdens het NK is klein.”

Een bepaalde ‘liefde’ voor Outdoor is er trouwens wel. Sander: “Ik kom er graag. Vorig jaar ben ik met Moedwil nog derde geworden in de Grand Prix. Het is een prachtig concours, echt waanzinnig mooi. Een ambiance zoals bij Outdoor tref je in Nederland nergens anders aan.”

Outdoor Gelderland vindt plaats van 3 tot en met 7 juni 2009. Voor actuele informatie, openingstijden, het programma en kaartverkoop kijk op http://www.outdoorgelderland.nl of op http://www.kasteelfairmiddachten.nl.

CeesRinko

Re: Sander Marijnissen mogelijk niet naar het NK Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:23

Slimm ..

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:46

Goed dat hij er wel goed overnadenkt hoeveel, hoevaak en hoe zwaar.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:51

Ik ben echt ontzettend trots op Sander! Hoe hij alles zelf zo voor elkaar heeft gekregen, petje af !
Het zou leuk zijn als hij op Outdoor Gelderland start, maar hij zal het zelf wel het beste weten.
Sander is in ieder geval iemand die heel veel waarde hecht aan het welzijn van zn paarden!

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:02

marjolein88 schreef:
Ik ben echt ontzettend trots op Sander! Hoe hij alles zelf zo voor elkaar heeft gekregen, petje af !
Het zou leuk zijn als hij op Outdoor Gelderland start, maar hij zal het zelf wel het beste weten.
Sander is in ieder geval iemand die heel veel waarde hecht aan het welzijn van zn paarden!

:j helemaal mee eens

Target

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:55

CHIO Rotterdam.......heeft zeker wel zo een ambiance.
Verder een leuk stukje

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 08:16

Leuk dat het hun zo goed gaat. Ik vind het wel vreemd dat als je twijfelt tussen een buitenlands wedstrijd en een nederlandse, je zegt dat de nederlandse misschien teveel voor je paard wordt?
Een buitenlandse reis lijkt me meer belastend? Of bedoelt hij hiermee de buitenlandse wedstrijden in de afgelopenperiode?

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 10:06

horseyfries schreef:
Leuk dat het hun zo goed gaat. Ik vind het wel vreemd dat als je twijfelt tussen een buitenlands wedstrijd en een nederlandse, je zegt dat de nederlandse misschien teveel voor je paard wordt?
Een buitenlandse reis lijkt me meer belastend? Of bedoelt hij hiermee de buitenlandse wedstrijden in de afgelopenperiode?

Ja wanneer hij bijv de periode ervoor een zware internat. wedstrijd heeft gehad, hij dan waarschijnlijk het NK niet zal doen.

jacobus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 16:17

Ik denk dat het typisch een taak van de bondscoach is om zijn A kaderleden hierin goed te begeleiden.