Ludo Philippaerts wil met zijn zoons in het landenteam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ludo Philippaerts wil met zijn zoons in het landenteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 12:23

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl

Ludo Philippaerts maakte deze week bekend dat zijn beste paard Winningmood (v. Darco) is verkocht aan de Franse baron Edouard de Rothschild. Hij blijft ondanks het verlies van z’n toppaard ambitieus. ,,Ooit eens een landenwedstrijd kunnen rijden met m’n twee zoons in een team. Dat is een droom!”, aldus Philippaerts.

Stilzitten doet Philippaerts niet. ,,Ik sta nog altijd in de top-30 van de wereldranglijst en het is wel de bedoeling dat ik de wedstrijden van de Global Tour ga rijden. In principe had ik met Winningmood en Cassini Jac de paarden om wat af te wisselen en alle grote wedstrijden te rijden, maar dat wordt nu anders. Maar ik blijf ambitieus. Anders kon ik er beter nu mee stoppen.”

,,Ik ben nog te jong om afscheid te nemen van de sport en me toe te leggen op de carrière van mijn kinderen die het internationaal heel goed doen.” Hij wil wel graag samen met zijn kinderen in het team rijden. ,,Mijn kinderen Nicola en Olivier zijn erg gedreven en ze doen het uitstekend. Daarom is het zeker ook de bedoeling wat meer paarden van eigenaren te gaan rijden, wat trouwens ook al meer gebeurt. Want door de uitstekende resultaten van de voorbije weken komen er wel wat mensen aankloppen en een paard aanbieden. Dat is alleen maar een goede zaak.”

frisiangirl

Re: Ludo Philippaerts wil met zijn zoons in het landenteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:32

Nou, als zijn kinderen net zo goed zijn als hem: laat maar komen hoor, die ruiterfamilie!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:05

Ze krijgen al goedgekeurde dekhengsten aangeboden van ondermeer Hubert Hamerlinck van stoterij Van De Heffinck, en dat wilt wat zeggen!
Maar Ludo zelf zie ik nie direct meer op topniveau terugkomen, Kassini is volgens mj nie goe genoeg voor de GCT ook ie...

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:29

Jammer dan Winningmood verkocht is.. vond het nog zo'n prachtig paard vorige winter op Jumping Mechelen.

Waarom zou Ludo niet meer meekunnen op topniveau? Hij draait toch al jaren mee?

DafneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:12

Ja echt jammer dat Winningmood verkocht is.. die twee waren echt een team. Ik hoop voor hem dat hij snel weer met een ander paard in de ring te zien is!

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:41

Goed voor het paard: op tijd verkocht voor hij in de vernieling is gereden door Ludo zoals zovele andere

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:11

jeanke schreef:
Goed voor het paard: op tijd verkocht voor hij in de vernieling is gereden door Ludo zoals zovele andere

Hier ben ik het 100% mee eens
Denk dat hij geluk heeft gehad met Darco, want met zijn 'talent' was 'ie er niet gekomen :)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:19

jeanke schreef:

Dat kan je wel zeggen van het merendeel van dat hoopje 'topruiters' als je het mij vraagt ;)
Als ik naar wedstrijden op tv kijk is het enige wat ik ze zie doen trekken en sleuren in de mond van hun paard, handen in alle richtingen... Dan vind ik Ludo vaak nog netjes rijden (oke, je hebt ook nog het 'achter de schermen'-deel, maar daar zie ik ook andere ruiters nu niet bepaald plots zoveel positiever eigenlijk)

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 06:25

jeanke schreef:

nou doe jij dan even voor hoe t wel moet...............

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 07:27

Idd, ik was net hetzelfde aan het denken... ik niet dat Ludo een ruiter is die z'n paarden in de 'vernieling' rijdt, heb je hem ooit al zien rijden (in real life) tenminste??

Ma bon even on-topic: Het moet weer lukken dat een van de toppers in België verkocht wordt en dan klagen dat er geen talent zit in België, hier krijg ik het ***** van....

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:17

previr schreef:
jeanke schreef:

Typische reactie van een Ludo-fan.
HIj is geen ruiter, hij gebruikt paarden om te rijden
Als je ziet wat die dieren moeten springen op 8-jarige leeftijd: ten eerste aan hoogte en ten tweede aan aantal concoursen
Van wedstrijdplanning met een paard daar kent hij niets van.
Goed dat hij Darco heeft gehad en dat en nog Darco's zijn om te rijden. Die verdragen dat getrek in hun mond tenminste

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:47

Tja, iedereen heeft recht op z'n eigen mening zeker, ik heb hem al verscheidene keren aan het werk gezien en van dat trekken heb ik toen toch niet veel gezien... maar jij zal dan ook wel je redenen hebben om die uitspraken te doen. Ik ga niet ontkennen dat er springruiters zijn die hardhandig met hun paarden omgaan, ik ben er zelf getuige van geweest maar ik denk (en hoop) dat niet alle ruiters zo te werk gaan en ik denk dat dat bij Ludo allemaal nog heel goed meevalt maar ja, ik ben Belg, misschien ben ik niet helemaal objectief *D EN ik heb hem ook nog niet 'achter de schermen' gezien.

Ik vind het voornamelijk spijtig dat er goede paarden verkocht worden in België en dan naar het buitenlang vertrekken om er vervolgens niets meer van te horen...

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:57

previr schreef:
jeanke schreef:

Typische reactie van een Ludo-fan.
HIj is geen ruiter, hij gebruikt paarden om te rijden

das echt een domme opmerking, ik ben helemaal geen ludo fan.
maar jij maakt een opmerking over iemand die op een nivo rijdt waar jij nooit zal komen....
waar gebruik jij paarden dan voor als ik vragen mag? om te borstelen?

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:06

previr schreef:
maar jij maakt een opmerking over iemand die op een nivo rijdt waar jij nooit zal komen....

Je snapt het echt niet hé, maar je kan wel leuk giftig uit de hoek komen "borstelen"
Ludo gaat met paarden om of het auto's zijn, zijn ze op, begint hij aan de volgende.
Een ruiter heeft eerbied voor zijn paard en dat heeft Ludo niet

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:13

jeanke schreef:
previr schreef:

Je snapt het echt niet hé, maar je kan wel leuk giftig uit de hoek komen "borstelen"
Ludo gaat met paarden om of het auto's zijn, zijn ze op, begint hij aan de volgende.

jij betweter
als dat zo was zou niemand hem ooit nog een paard aangeboden hebben
borstel ze :P

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:03

ieder zijn waarheid
zal ze idd nog wat gaan borstelen :+
klein kind

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 23:42

jeanke schreef:
previr schreef:

En alle andere ruiters wel zeker? :')
Komop zeg... Als je dan toch per se de ruitersport moet aanvallen, doe het dan aub in z'n geheel in plaats van er eentje uit te halen die het zogezegd allemaal verkeerd doet, terwijl de overgrote meerderheid van die mensen paarden kapotsleuren. Heb je al eens zo'n paar van die duitsers zien rijden? DIE trekken pas in de mond. Denk je nu werkelijk dat dat paard toch ooh zo veel beter af zal zijn bij een andere topsporter? Ik denk het niet meid :')

Als je van vriendelijke paardensport houdt waarbij een band met het paard belangrijk is, en respect voor het paard... Kijk dan naar Endurance en hou het daarbij, want topsport is en blijft een wereldje dat draait om geld. Klaar.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 06:07

:=