Paardenhouders geïnteresseerd in natuur en landgoedstatus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paardenhouders geïnteresseerd in natuur en landgoedstatus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 12:16

http://www.dehoefslag.nl

Steeds meer eigenaren van hippische ondernemingen in ons land tonen interesse in rangschikking als landgoed onder de Natuurschoonwet (NSW). Tot die conclusie is de SBNL, een organisatie voor particulier en agrarisch natuurbeheer, gekomen. Naar aanleiding van een mailing ontving de SBNL afgelopen maand dik 120 vragen.

Vooral de fiscale voordelen die te behalen zijn met de NSW, wekken interesse. De SBNL verstuurde de mailing om de belangstelling te peilen voor natuurontwikkeling op terreinen van paardenhouders. De vragen van de respondenten hadden betrekking op functieverandering, aanleg en onderhoud van landschapselementen en beplanting rond gebouwen en erf. In veel gevallen zijn subsidies beschikbaar voor de aanleg van natuur en/ of landschapselementen. | Info: 0318-578357 of info@sbnl.nl

frisiangirl

Re: Paardenhouders geïnteresseerd in natuur en landgoedstatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:37

In combinatie met subsidies wek je denk ik bij elke paardenhouder wel interesse. Is denk ik logisch....

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:07

Opzich wel, maar je moet ook aan een HELEBOEL eisen voldoen. Ik (wij) hebben een aantal jaar geleden ook het traject doorlopen maar het was een behoorlijke kluif.

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:45

Wauwwww.....
Ik wou dat er ook zoiets in België bestond :D

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:00

Nanda, dat geloof ik graag. Daarom is het ook goed dat zoiets ondersteund wordt, wie zou zo'n traject vrijwillig doorlopen? Ik denk niet veel.

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:42

@ frisiangirl, je zult je toch verbazen hoeveel mensen dat toch willen hoor. Er zijn een hoop mensen die echt heel graag nieuwe natuur realiseren, daar ontzettend begaan mee zijn en daarom ook dat traject doorlopen.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:05

Ik bedoel ook dat veel mensen het wel willen, maar het niet doen omdat het gewoon veel geld kost. ;)