Een ezelveulen van slechts enkele minuten oud verloor zijn moeder nadat de merrie werd doodgeschoten in Florida.
Het spierwitte ezeltje, genaamd JB, staat nu in een speciale dierenkliniek voor paarden omdat zijn wanhopige eigenaren niet in staat waren om hem het aantal voedingen te geven wat hij per dag nodig heeft.
Volgens de politie is een man gearresteerd en heeft deze persoon inmiddels opgebiecht de merrie te hebben beschoten.
Een woordvoerder van de dierenkliniek: "We hopen dat JB het gaat overleven. Of hij daadwerkelijk sterk genoeg is weten we pas over een week. Hij kreeg niet genoeg biest van zijn moeder."
Het kleine ezelveulentje heeft nu vervangende biest gekregen en heeft een gezonde eetlust. JB krijgt iedere twee uur wat melk uit een fles.
Klik hier voor foto's. Kijk hier voor updates over JB.
Ik snap dat het sneu is voor de doodgeschoten moeder, maar er overleven toch wel vaker veulens zonder biest van moeders te hebben gehad? Als ze maar aan het aantal voedingen komen, dan is de overlevingskans volgens mij hoog genoeg. Maar ik zie dat het veulen ook een blauw verband om heeft, dus misschien heeft het wel te lang geen drinken gehad voordat de dode merrie gevonden werd door de eigenaren?