Paard in Mijdrecht met zeer veel moeite uit sloot gehaald

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Paard in Mijdrecht met zeer veel moeite uit sloot gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 19:40

Citaat:
http://www.petershotnews.nl/nieuws/8294 ... haald.html

Mijdrecht - Woensdagmiddag rond 16.45 uur hebben medewerkers van een manage de brandweer gebeld omdat er een paard in de sloot lag.

De brandweer heeft geprobeerd het paard er op diverse manieren uit te krijgen, maar in eerste instantie lukte dit niet. Rond 17.30 uur werden er extra brandweerlieden gealarmeerd om te assisteren.

Het paard is er uiteindelijk rond 18.10 veilig uitgekomen met veel mankracht.

Het paard maakt het goed.

Afbeelding
Afbeelding

Foto's: Peter Bakker (A-side media)

Bron: www.petershotnews.nl

Kreeg net dit via een link van een vriendin. Verschrikkelijk! Vooral omdat het meisje een hele goede vriendin is van mij, en ik haar en haar paard al heel erg lang ken!
Haar paard, l'Amour is dus in de sloot geraakt en kon er niet meer op eigen kracht uitkomen. Verschillende keren kopje onder gegaan en zat muurvast. Ze hebben er dus dik 1,5 uur over gedaan haar eruit te krijgen!

Krijg gewoon kippenvel bij het zien van die foto's!
Ik heb m'n vriendin nog niet gesproken, maar hoop dat alles inmiddels oké is!

Meer foto's op:
http://www.petershotnews.nl/nieuws/8294 ... haald.html

Elamor

Re: Paard in Mijdrecht met zeer veel moeite uit sloot gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:42

jeetje! hoe is het met het paard?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:42

Heb het allemaal live meegemaakt, hoop het zelf nooit mee te maken.
Echt afschuwelijk ;(

Paard doet het goed,staat weer met wat dekens in haar stal.
Morgen komt de Dierenarts nog terug om verder te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:47

Wat erg, het is gelukkig gelukt en goed gegaan. Lijkt mij een ware hel als je naast je paard staat en niets kan doen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:20

Het lijkt me toch nog heel raar als je opeens langs rijdt en je ziet een paard in de sloot liggen. Wel heel sneu voor het paard natuurlijk maar hij heeft het gelukkig overleeft! Daarom zou ik dus altijd een hek om een weiland heen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:27

Ik heb het een keer gehad, dat ik voorbij reed op de snelweg en zie een paard midden in de sloot staan. Bij het dichtbijzijnde benzine station heb ik toen 112 gebeld. Dan voel je je wel heel erg raar. Ik kreeg die avond een telefoontje terug van de alarmcentrale dat ze het paard met de brandweer uit de sloot hadden gehaald...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 13:24

sunny_l0ve schreef:
Het lijkt me toch nog heel raar als je opeens langs rijdt en je ziet een paard in de sloot liggen. Wel heel sneu voor het paard natuurlijk maar hij heeft het gelukkig overleeft! Daarom zou ik dus altijd een hek om een weiland heen doen.

Stonden paaltjes met draad langs de kant, paard is er doorheen gegaan...

Paard heeft waarschijnlijk vanaf 13.00 uur in de sloot gelegen (toen zag een stalgenoot haar al niet, maar die heeft er verder niet bij nagedacht dat ze misschien in de sloot lag), was dan ook behoorlijk onderkoeld toen ze werd gevonden hoorde ik.

l'Amour maakt het inmiddels weer goed, DA komt nog dagelijks langs voor controle.

tinkelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 15:49

waar was dit? ik kan het niet helemaal plaatsen?

Ik zag het op petershotnews staan lijkt me echt vresselijk, hopelijk heeft het er voorderest geen trauma aan over gehouden

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 17:36

Tweede Ring Bedijking. Op de grens tussen Amstelhoek/Mijdrecht/De Hoef. Daar aan de dijk richting Floor Verbrugge bij het Esso Tankstation bij de Irenebrug naar Uithoorn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:49

O, dan weet ik precies waar, ben een ex-uithoornse..

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:01

Focussed schreef:

Het zal misschien aan mij liggen, maar ik zie aan beide kanten van de sloot geen draad en zelfs geen enkele paal. :o Niet dat dat veel uitmaakt, zoiets kan natuurlijk altijd gebeuren. Gelukkig dat het weer goed gaat met het paard!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 18:57

goeroe schreef:
Focussed schreef:

Het zal misschien aan mij liggen, maar ik zie aan beide kanten van de sloot geen draad en zelfs geen enkele paal. :o Niet dat dat veel uitmaakt, zoiets kan natuurlijk altijd gebeuren. Gelukkig dat het weer goed gaat met het paard!

Paard heeft zich helemaal naar achter gewerkt (land was in 2 delen afgezet om het gras achter nog even te sparen) door de sloot werd mij verteld. Alles was ook weggehaald omdat anders de tractor er niet bij kon (paard is uiteindelijk door de tractor eruit gesleept).

Russel:
Grappig! Ik ook. Woon inmiddels in De Hoef.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:07

Focussed schreef:
sunny_l0ve schreef:

Paard heeft waarschijnlijk vanaf 13.00 uur in de sloot gelegen (toen zag een stalgenoot haar al niet, maar die heeft er verder niet bij nagedacht dat ze misschien in de sloot lag), was dan ook behoorlijk onderkoeld toen ze werd gevonden hoorde ik.

l'Amour maakt het inmiddels weer goed, DA komt nog dagelijks langs voor controle.

Oh oke! Wat een eigenwijs paard dan. Nou maar hopen dat ze dat geen tweede keer meer doet ;).