Paardenpensions in Kaatsheuvel krijgen extra tijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paardenpensions in Kaatsheuvel krijgen extra tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 15:08

www.brabantsdagblad.nl

Paardenpension De Smulhoeve in Kaatsheuvel hoeft de bedrijfsactiviteiten niet onmiddellijk te staken, ook al is nu sprake van een 'illegale situatie'. De gemeente Loon op Zand geeft het bedrijf acht maanden de tijd om de activiteiten via de officiële weg gelegaliseerd te krijgen.

Maar als na die acht maanden nog niets is veranderd, dreigt wel een dwangsom voor De Smulhoeve tot maximaal 525.000 euro. Maar volgens eigenaar Cees Smulders zal het zover zeker niet komen. "Alles zal ruim op tijd geregeld zijn", stelt hij. "Dat is nu een fluitje van een cent."

Ook het paardenpension aan de Baan 42 in Kaatsheuvel is door de gemeente aangeschreven, omdat de huidige bedrijfsactiviteiten in strijd zijn met het bestemmingsplan. Ook hier komt de gemeente met een forse dwangsom, wanneer de huidige activiteiten niet binnen acht maanden formeel geregeld zijn. Bij het paardenpension aan de Baan onthouden ze zich van elk commentaar.

Onlangs heeft de gemeente de veelbesproken 'paardennota' vastgesteld, waarin duidelijke regels voor paardenmaneges - en pensions staan. Dat was ook hard nodig. Vooral de grotere maneges, zoals de Kaatsheuvelse manege Pullens, storen zich aan 'illegale' paardenhouderijen- en pensions, waar de gemeente niet tegen op zou treden. Het leidde tot verhitte discussies. Volgens burgemeester Luijendijk hadden de controles en handhaving in het verleden inderdaad beter gekund, maar wil de gemeente nu echt orde op zaken gaan stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 07:38

Cayenne schreef:
Vooral de grotere maneges, zoals de Kaatsheuvelse manege Pullens, storen zich aan 'illegale' paardenhouderijen- en pensions

Blijkbaar bieden die dus iets wat zij niet hebben ;) , een beetje zelfreflectie zou geen kwaad kunnen.

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:09

Juliette86 schreef:
Cayenne schreef:
Vooral de grotere maneges, zoals de Kaatsheuvelse manege Pullens, storen zich aan 'illegale' paardenhouderijen- en pensions

Blijkbaar bieden die dus iets wat zij niet hebben ;) , een beetje zelfreflectie zou geen kwaad kunnen.

idd ze zijn gewoon bang dat anderen goedkoper zijn en dus meer klanten trekken.
concurentie is niet leuk natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:48

Niet alleen op prijs natuurlijk. Maar ik behoor ook tot de groep eigenaren die zijn paard never nooit op een manege wil hebben en elke dag weidegang een vereiste vind. Ik zou het ronduit belachelijk vinden als ik als eigenaar consessies moet doen op welzijn, omdat anderen een monopoly positie willen hebben.

lillytjuh

Re: Paardenpensions in Kaatsheuvel krijgen extra tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:48

Het is tegenwoordig wel zo dat iedere boer meer geld ziet in paardenstallen als in koeien! Dat lijdt tot een grote vermeerdering van paardenpensions en ik kan me wel een beetje voorstellen dat de grotere en vaak ook duurdere stallen zich daar aan ergeren. Daarin tegen kunnen die nieuwe stallen vaak iets bieden wat de andere niet kunnen.......... veel weidegang! En dat is bij mij ook hetgeen waarom ik liever bij een kleinere privestalling bij een boer aan huis sta.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:12

Goh hoe zou het toch komen dat Pullens jaar in jaar uit loopt te zeuren over zijn lege stallen en daar de omliggende pensionstallen de schuld van geeft terwijl bij de Duykse Hoef alles volstaat en die hoor je nooit ergens over klagen ? :?

Dan is het ook nog zo mocht het zover komen dat deze 2 pensionstallen stoppen of dicht moeten wat ik tenzeerste betwijfel dan zullen diegene die daar op dit moment met hun paard staan ECHT NIET overstappen naar Pullens en zullen een andere optie zoeken aangezien deze man nou niet echt de sympathie van de paardeneigenaren voorzich wint op deze manier en men daardoor eerder een afkeer van zo'n persoon krijgen en zeker niet met zo iemand dagelijks geconfronteerd willen worden wanneer je naar je paard gaat,dit zegt mij meer over zijn persoonlijkheid en dat is toch niet de persoon die ik graag voor mijn paard laat zorgen.