Bokkers halen geld op tijdens estafetterit met paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110733
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Bokkers halen geld op tijdens estafetterit met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 09:47

Nieuwsredactie


Afbeelding
Een groep bokkers tijdens de paardenestafette voor "Because I'm a girl".


Een aantal weken geleden hebben een groep bokkers meegedaan aan de estafetterit voor "Because I'm a girl". Onder andere bokkers Julia_14 en igor001 waren van de partij. Hieronder kun je lezen hoe het hen is vergaan:

Het verslag van Julia_14:

Toen ik op bokt dit topic tegenkwam [EV] Paardenestafette voor because I'm a girl- WBrabant&Zeeland werd ik gelijk helemaal enthousiast. Want wie wil er nou niet geld ophalen voor het goede doel met hetgeen wat je het allerliefste doet; paardrijden! Samen met mijn nichtje Joline (xLienepienx)heb ik me aangemeld en gingen we druk op zoek naar sponsoren. Uiteraard moest de familie dokken, maar ook mensen uit de buurt waren bereid om een donatie te geven :)
Donderdagavond 16 april waren alle ruiters uitgenodigd voor een informatieavond in Bergen op Zoom. Daar kon het sponsorgeld worden ingeleverd, en kon iedereen alvast even kennis met elkaar maken. Er werd nog even goed uitgelegd wat nou precies de bedoeling was en hoe de planning in elkaar zat, en er was nog ruimte om wat vragen te stellen. Achteraf gezien vond ik het heel verstandig om deze avond te organiseren, je hebt elkaar dan toch allemaal al een keer gezien en je weet gewoon precies waar je aan toe bent!

Zaterdag 18 april was het dan zo ver: we zouden van Roosendaal naar Bergen op Zoom gaan rijden, een onderdeel van de estafetterit van Tilburg naar Middelburg. Ik was al vroeg uit de veren, want ik had een heel plan over hoe ik Babiche zou gaan omtoveren in een echte roze Barbie poownie :D En aangezien we om 8 uur bij het startpunt in Rucphen moesten zijn, betekende dat dat ik om 6 uur al in de stal bezig was :Y) Maar, het was de moeite waard want Babiche steelde echt de show die dag met haar compleet versierde manen!

Iets later dan gepland kwamen we in Rucphen aan bij Stal familie Kramer, maar tot onze verbazing waren we toch 1 van de eersten. Eerst binnen even een kopje koffie gedronken en een knalroze T-shirt uitgezocht, en daarna op ons gemak gaan opzadelen. Er arriveerden steeds meer mensen, waaronder de echte laatkomers van die dag (Ja Joline, 't is maar dat je 't weet :P ).
Ongeveer om kwart over 9 was dan toch iedereen klaar voor vertrek, en konden we aan de rit beginnen! Iedereen had er zin in, inclusief de paarden die dat duidelijk lieten merken met het nodige gedribbel. De eigenaar van Babiche was zo lief om mee te gaan op die fiets, voor de gezelligheid en om een aantal foto's te maken.

Het eerste deel van de rit ging door het bos, we hadden prachtig weer en hebben flinke stukken gedraafd. Later reden we meer door de polders en uiteindelijk ook nog een aantal keer door de bebouwde kom. Al met al echt een prachtige rit, en de paarden gedroegen zich geweldig. Op het einde konden Joline en ik, en nog een deelneemster ons niet meer inhouden, en hebben we toch nog even gauw een lekker stuk gegaloppeerd. De paarden schoten er als kanonskogels vandoor!

Zo rond half 2 reden we met z'n allen, moe maar voldaan, het terrein van Manege Molenzicht in Bergen op Zoom op. Daar wachtte ons een tafel vol met drinken en broodjes, en voor de paarden was water en voer geregeld. Na nog een klein praatje met de organisatie, zijn we weer richting huis gegaan om Babiche van haar welverdiende rust te laten genieten.

Mijn complimenten aan de organisatie, het verliep allemaal heel soepel en de sfeer was echt top. In totaal is er volgens mij zo'n 4000 euro opgehaald. Ik heb ontzettend genoten en hoop zeker dat zoiets volgend jaar weer wordt georganiseerd. Hopelijk dan nog grootschaliger als nu!

Klik hier voor foto's.

Groetjes, Julia_14.



en dan nog een kort verslagje van igor001 over de opbrengsten van de estafette:


Eindelijk! De estafette te paard is met een groot succes afgerond. Al is de administratie nog niet helemaal afgerond, tóch kunnen we al een vreugdedansje maken met het feit dat er voor een kleine vierduizend euro (!) bij elkaar is gespaard! Het resultaat is natuurlijk altijd afwachten, maar met dit nieuws zijn wij als organisatoren zeker blij. Het was zeker weten al de tijd en moeite waard die we er ingestoken hebben!

Tijdens alle trajecten van de estafette hebben we veel geluk gehad en weinig tegenslagen meegemaakt. Alle weekenden waren de weergoden ons goed gezind en hebben ze ons elke keer weer mooi weer meegegeven! Tevens zijn er geen ongelukken gebeurd en heeft dit gezorgd voor een goede sfeer en een glimlach op het gezicht van de ruiters. Zij hebben tweeendertighonderd euro opgehaald!

Naast de estafette waren er de tijdens de weekenden nog een aantal leuke festiviteiten geregelt. Zo was er in Breda een modeshow georganiseerd door leerlingen van het ROC Florijn College, waarmee honderddrieentachtig euro is opgehaald! En heeft het knallende eindfeest in "de Spot" te Middelburg door het grote succes nog eens een bijdrage van zevenhonderd euro opgelevert!

De deelnemers en een deel van de organisatie zijn al bedankt voor hun medewerking door middel van een demonstratie van paardenfluisteraar Piet Nibbelink. Maar toch willen we ze bij deze nog een keer samen met het hoofd van de organisatie, Fabiola Kleijn en enkele studenten van de NHTV Vrijetijdsmanagement bedanken voor het grote succes!

Groetjes, igor001

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:14

Wat een ontzettend leuk initiatief zeg! En wat een hoop geld opgehaald. Super! +:)+

kaatje77

Berichten: 10432
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Bokkers halen geld op tijdens estafetterit met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:50

Wat super zeg, leuk verslag ook. :))

amj
Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:23

Leuk verslag Julia!

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:27

Klinkt als een geweldige dag met een wel heel mooie opbrengst voor een heel goed doel +:)+

Julia_14

Berichten: 1605
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Bokkers halen geld op tijdens estafetterit met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:34

Het was zeker een hele leuke dag, ik hoop heel erg dat zoiets volgend jaar weer georganiseerd word :j

Joline_

Berichten: 3918
Geregistreerd: 06-09-06

Re: Bokkers halen geld op tijdens estafetterit met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:37

Het was inderdaad een hele leuke en geslaagde dag!! Heb er erg van genoten, ondanks het irritante gedribbel van Royal.

Annemeik

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-08-03
Woonplaats: Lunteren

Re: Bokkers halen geld op tijdens estafetterit met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:45

Waar is de estafetterit "because i'm a girl" eigenlijk voor?

Julia_14

Berichten: 1605
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Bokkers halen geld op tijdens estafetterit met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:52


Annemeik

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-08-03
Woonplaats: Lunteren

Re: Bokkers halen geld op tijdens estafetterit met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:53

Dankje Julia_14, ik ga de site meteen even bekijken :)

Mama_Suus

Berichten: 1897
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Heerle [NB]

Re: Bokkers halen geld op tijdens estafetterit met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:56

Wat een leuk verslag! Klinkt als een geslaagde dag! waarbij ook nog eens een mooi bedrag is opgehaald! Echt super :D

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Re: Bokkers halen geld op tijdens estafetterit met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:32

Hé wat leuk zeg!
Jammer dat ik het niet wist, anders had ik ook nog wel meekunnen doen. Ik woon namelijk in bergen op zoom! (nouja, mijn ma woont er, pa woont in roosendaal :P )

Maar superbedrag is er opgehaald zeg!
Toppie!

CoonArt

Berichten: 23295
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Bokkers halen geld op tijdens estafetterit met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:32

Domme vraag eigenlijk maar waar ligt Nispen?? Leuk verslag! :D

Julia_14

Berichten: 1605
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Bokkers halen geld op tijdens estafetterit met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:35

@ HorseyDude: Nispen ligt tussen Roosendaal en Essen in, dus in Noord-Brabant :)

pantuf
Berichten: 3244
Geregistreerd: 01-11-07

Re: Bokkers halen geld op tijdens estafetterit met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:04

Leuk verslag, julia!

femmiel
Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Limburg

Re: Bokkers halen geld op tijdens estafetterit met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:02

Leuk verslag :D
En wat een hoop geld :)
Ziet er leuk uit ;)

dym_whis2

Berichten: 381
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Bokkers halen geld op tijdens estafetterit met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:41

wat een leuk idee zo'n estafette
en wat een hoop geld hebben jullie opgehaald
egt leuk

Steefjevos

Berichten: 1691
Geregistreerd: 02-07-08
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:24

Woow, goed bedrag binnen gehaald zeg! Altijd leuk als je zo je hobby kan combineren met een keertje geld ophalen voor een goed doel :) Klinkt alsof jullie het nog naar jullie zin hebben gehad ook :)
Leuk verslag om te lezen.

wonderworst_

Berichten: 2424
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: zoetermeer

Re: Bokkers halen geld op tijdens estafetterit met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:22

wat een goed bedrag hebben jullie binnen gehaald zeg!!
ik wist het helemaal niet dat jullie dat gingen doen, maar als ik het wist had ik met zeker weten opgegeven, en ik hoop dat ze het volgend jaar weer organiseren, en nog veeeeel meer bokkers en andere ruiters er aan mee gaan doen..
ook een leuk verslag op te lezen... :D !!

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: Bokkers halen geld op tijdens estafetterit met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:25

gefeliciteerd, wat een mooi resultaat voor een heel mooi doel !

amsterdam_30

Berichten: 1958
Geregistreerd: 27-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:05

Hahaha.. geniaal die manen! Om 6u opstaan bleek ineens de moeite :+ . Enne.. mijn paard is ook ruin en laat mij ook lekker mijn gang gaan met roze :o dus.. kan best! Met relatief weinig meiden zoveel geld opgehaald?? Wauw!! Hulde!!!! Als zoiets een keer in mijn omgeving is doe ik zeker mee.
Super resultaat 8-) !! Leuke foto's op de link naar het andere berichtje op bokt.

femmiel
Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Limburg

Re: Bokkers halen geld op tijdens estafetterit met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:43

Volgendjaar me even informeren zouw graag willen meegaan :D

Mitchall

Berichten: 2741
Geregistreerd: 14-06-08
Woonplaats: Sleeuwijk

Re: Bokkers halen geld op tijdens estafetterit met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:46

Ik heb het hele topic niet gezien (vakantie) :')
Volgende keer komen Mitch en ik natuurlijk wel mee, als echte penny's :D