Judith Pietersen en Tsjabring winnen debuut ZZ zwaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Judith Pietersen en Tsjabring winnen debuut ZZ zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 12:09

Judith Pietersen en Tsjabring winnen debuut ZZ-zwaar
27/04/2009 14:35

Judith Pietersen maakte zondag met de goedgekeurde Friese hengst Tsjabring 429 (v. Brandus 345) een succesvol debuut in het ZZ-zwaar tijdens de subtopwedstrijd in Emmeloord. Ze won de proef met een score van 62,57 procent. ,,De proef voelde goed. Ik heb heel lekker kunnen rijden.”, aldus de tevreden Pietersen.

Pietersen maakte enkele weken terug hors concours een oefenrondje in het ZZ-zwaar met de elfjarige Tsjabring. Dit weekend startte ze voor het eerst officieel in deze klasse. ,,Het is voor ons allebei het debuut in de ZZ-zwaar, dus de oefeningen zijn nog even wennen", legt Pietersen uit. ,,Maar het drafgedeelte ging erg fijn, daar kreeg ik goede punten voor. En de galopseries gingen eigenlijk ook goed."

Pietersen hoopt in de toekomst Grand Prix te starten met Tsjabring. ,,Voorlopig wil ik eerst de ZZ-zwaar goed bevestigd hebben. Maar Grand Prix is wel de ambitie. Het zou wel heel gaaf zijn als we daar samen naartoe kunnen groeien”, zegt ze ambitieus. Aankomende zondag start de combinatie opnieuw in het ZZ-zwaar tijdens de selectiewedstrijd voor het NK in Kootwijk.

Pietersen scoorde afgelopen weekend in Emmeloord exact een procent hoger dan de nummer twee: Vai Bruntink met Romanoff (v. Jazz). Corien Yspeerd eindigde met Luxforms Trippel (v. Havel) op de derde plaats.

Bron: Horses.nl