Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

duChambre schreef:waar wel trainen met cap, maar buitenrijden zonder? snap ik niet helemaal. bij mij is het juist andersom.
ik rijd wel regelmatig zonder cap, maar als ik van het erf af ga dan zorg ik toch wel dat ik goed beschermd ben. vind het toch wel een verschil of ik op een zandbodem of een geasfalteerde weg val...
maar het is wel heel sneu voor haar...

). en ik heb ook zo"n brave rustige knol(yeah,rigth,not.). ik persoonlijk vind het zelfs raar als ik een ruiter tegenkom zonder cap! letterlijk een kaal gezicht.
. en dan nog zijn er mensen die hun 4 a 5 jarige ff laten zitten op hun paardje,onder het motto ,kan wel,tis maar een klein stukkie van het land naar de stal over het asfaltpad,en ik hou hem toch vast?.en dan beledigd als ik er wat van zeg in mijn functie van stalmedewerker,waar ik me mee durf te bemoeien!
. kortom mijn punt is,een cap is een plicht,net zoals een body-protector steeds vanzelfsprekender word bij de springlessen voor de jeugd.en bij de volwassen minder ervaren ruiter wordt het ook geadviseerd(ok,als je ervaren ben val je net zo hard eraf).