Amazone zonder cap overleden na val van paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Amazone zonder cap overleden na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 08:01

www.horseandhound.co.uk / Nieuwsredactie

Een 17 jarig meisje uit Nottingham, Engeland is van haar paard gevallen slechts enkele minuten nadat zij haar cap had afgezet.
Woordvoerder van de politie van Nottingham, Nigel Chapman, verklaarde dit in een statement rond de dood van Faye Cree.

Volgens de politiewoordvoerder laat dit ongeluk duidelijk zien dat men altijd een cap moet dragen wanneer men in het zadel zit.

Faye had haar cap afgezet na de training van haar paard Finlay, en wilde hem toen nog een rondje rond het erf rijden. Het paard begon toen volgens ooggetuigen om onverklaarbare reden te bokken en Faye belandde hierdoor zeer hard met haar hoofd tegen de muur aan.

Het meisje overleed een week later in het ziekenhuis van Nottingham.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:03

Pfoe, das wel heel sneu.
Maar laat het een wijze les zijn voor vele mensen die hun kop in het zand steken wat betreft het onderwerp cap.

Caesar

Re: Amazone zonder cap overleden na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:08

Een cap zal een hoop kunnen beschermen, maar met je hoofd tegen een muur aankomen... pfff... meisje heeft gewoon domweg ontzettende pech gehad dat het paard op dat moment ging bokken dat zij klaar was.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:11

waar wel trainen met cap, maar buitenrijden zonder? snap ik niet helemaal. bij mij is het juist andersom.
ik rijd wel regelmatig zonder cap, maar als ik van het erf af ga dan zorg ik toch wel dat ik goed beschermd ben. vind het toch wel een verschil of ik op een zandbodem of een geasfalteerde weg val...
maar het is wel heel sneu voor haar...

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:12

Dat is echt vette 'pech' om het zo maar toe noemen ... Maar, het laat wel weer zien dat iedereen een cap zou moeten dragen, óók bij het uitstappen :) . Sterkte voor de nabestaande :(:)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:12

Dit is pas pech hebben of de Law van Murphy

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:14

dat is de reden dat ik altijd een cap draag.. heb wel meer van die verhalen gehoort...

sterkte voor de familie en vrienden van het meisje :(:)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:15

dat is echt pech hebben,
ik moet eerlijk zijn dat ik ook geen cap ruiter ben,maar als ik zoiets lees ga ik erover nadenken.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:17

Het kan je altijd gebeuren ik ken iemand en die had braaf een cap op en vast en paard was ook ineens gaan bokken en ze viel er ook af met haar nek tegeneen betonnen muurtje en ze was ook opslag dood en nee dat is geen fijn beeld om te zien.. dus met cap kan er ook vanalles gebeuren hoor

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:19

ook met cap kun je je nek breken?

Ik zet hem altijd braaf op, maar met uitstappen wil ik hem ook wel eens afzetten, dit is dan wel in de bak.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:22

ja tuurlijk ook al heb je een cap op ligt er gewoon aan hoe je valt in die cross van kentucky was toch oom iemand dood gegaan en ik neeem aan dat je daar verplicht bent om een caop te dragen

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:26

tja, wel of geen cap...altijd nog een discussie..ik stap zonder cap nooit op geen enkel paard al is het maar voor een seconde of een foto...diegenen die menen dat een cap onzin is komen er hopelijk nooit achter dat het anders is....

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:30

pfff ik ben ooit eens op dezelfde manier tegen de muur beland, gelukkig had ik wel mijn cap op, en die was dwars door midden.
sindsdien rijd ik eigenlijk altijd met cap.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:34

Zo zie je maar een cap bestaat niet voor niets

bij onze oude stal was er iemand die normaal zonder cap rijd naar buiten gegaan en nu toch maar haar cap op gezet (gelukkig)
Na een half uurtje rijden gleed het paard uit en zij viel met haar hoofd op de grond.
Later kwam ambulance en die zij dat als ze geen cap op had gehad dat ze dan Gelijk na de klap overleden zou zijn.
De cap was stuk (schuren) maar zij leeft nog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:34

Ik ben dan wel niet tegen een muur gevallen, maar ik ben wel gered door mijn cap. Anders had ik hier niet meer gezeten.
Cap was zo goed als doormidden, was anders mijn hoofd geweest.
Nu had ik wel een flinke hersenschudding, maar ik ben er nog wel.
[PP] Mijn capje, mijn redding....

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:26

Wat verschrikkelijk zeg voor de ouders van het meisje. Dit is dus echt domme pech, rijd je netjes met cap en gaat het mis als je hem net even afzet. Heb iets vergelijkbaars gelezen met een meisje dat even haar autogordel losmaakte om de radio aan te zetten, net op dat moment werden ze aangereden. Meisje heeft het niet overleefd. Rijd zelf ook altijd met cap omdat het hier verplicht is, vond het in het begin wel erg wennen want daarvoor reed ik nooit met cap (heb jaren niet meer gereden en vroeger was zonder cap rijden eigenlijk heel gewoon). Merk nu wel dat ik ook niet meer zonder zou willen, voel me toch een stukje veiliger.

duChambre schreef:
waar wel trainen met cap, maar buitenrijden zonder? snap ik niet helemaal. bij mij is het juist andersom.
ik rijd wel regelmatig zonder cap, maar als ik van het erf af ga dan zorg ik toch wel dat ik goed beschermd ben. vind het toch wel een verschil of ik op een zandbodem of een geasfalteerde weg val...
maar het is wel heel sneu voor haar...

duChambre, het meisje ging niet buitenrijden. Ze stapte alleen nog een rondje uit op het erf.

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:40

Ik rijd altijd met cap en de mensen die ik lesgeef ook. Maar dat wil niet zeggen dat ik geloof dat je met cap na zo'n val niet kan overlijden. Zonder cap voel ik me ook niet lekker, net als zonder gordel in de auto.
Het hangt ook van de omstandigheden af. En bijvoorbeeld een cap die niet goed past of niet goed vast zit is ook gevaarlijk.
Maar het is en blijft heel vervelend voor de familie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:42

Heel veel sterjte voor de nabestaanden!

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 23:55

Ben toch blij met mijn cap hoor :P
Durf ze niet afdoen hoor. Zelfs niet om te stappen. :P

Ja is eigelijk wel toeval dat het paard net toen raar deed..

_1Guusje1_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:00

Dat is zwaar pech hebben ja!

Het is altijd slim om een cap te dragen, maar veel mensen doen het vaak niet.
vooral als mensen een eigen paard hebben dan zeggen ze: O ik ken het dier wel die schrikt nooit dus er gebeurd niks!,
Maar het blijven dieren eah!

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:03

Jeetje wat erg
Ik rijdt normaal ook altijd zonder cap
ik kan er niet tegen vind het vreselijk zitten
maar jah mijn paard staat gestalt op manege dus
moet ik verplicht een cap op

westernappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 03:48

bij mij op de manege is het verplicht om een cap te dragen op het erf-in de bak.of als je een manege paard mee heb. het kromme is van de fnrs dat als ik met mijn eigen paard naar de duinen ga ik dus geen cap op hoef,tis dus zuiver een aansprakelijkheids kwestie. maar omdat ik het niet kan verkopen naar de jongere ruiters om geen cap te dragen draag ik hem altijd en overal als ik op een paard zit.(gevalletje voorbeeldgedrag :+ ). en ik heb ook zo"n brave rustige knol(yeah,rigth,not.). ik persoonlijk vind het zelfs raar als ik een ruiter tegenkom zonder cap! letterlijk een kaal gezicht. ;) . en dan nog zijn er mensen die hun 4 a 5 jarige ff laten zitten op hun paardje,onder het motto ,kan wel,tis maar een klein stukkie van het land naar de stal over het asfaltpad,en ik hou hem toch vast?.en dan beledigd als ik er wat van zeg in mijn functie van stalmedewerker,waar ik me mee durf te bemoeien! _-:( . kortom mijn punt is,een cap is een plicht,net zoals een body-protector steeds vanzelfsprekender word bij de springlessen voor de jeugd.en bij de volwassen minder ervaren ruiter wordt het ook geadviseerd(ok,als je ervaren ben val je net zo hard eraf). :7