De goedgekeurde Westfaler dekhengst Future heeft een nieuwe ruiter. De bruine zoon van Florestan x Apart wordt voortaan uitgebracht door Stephanie Peters.
Future is in eigendom van Adri Gordijn van dekstation De IJzeren Man in Weert en werd tot voorheen door zijn schoonzoon Sven Rothenburger opgeleid tot Grand Prix niveau. Daarna verhuisde de hengst naar de stallen van Coby van Baalen waar hij een jaar lang door Marlies van Baalen uitgebracht werd.
Drie weken geleden kreeg Stephanie de kans om de hengst uit te proberen bij De IJzeren Man. De combinatie klikte en Future staat vanaf nu op stal bij Peters in Roermond. Hun wedstrijddebuut was op 5 april jongstleden en ze wisten gelijk op een derde plaats te eindigen in de Intermediaire II met 67%.
"Ik ken Future nog niet zo goed dus ik moet nog ontdekken hoe hij zich gedraagt tijdens wedstrijden. Er waren een paar problemen tijdens het galopwerk, maar dat zag ik al aankomen. Op dit moment gaat het heel goed en ik heb een positief gevoel overgehouden aan onze eerste wedstrijd," aldus Stephanie.
zo, dit weekend meteen grand prix! nou, zal mij benieuwen. vind het zo'n geweldig ding! dat gejojo soms ook steeds tussen ruiters.... alleen omdat de één hem te lang door rijdt.. snap het soms niet vond marlies er ook aardig mee uit de voeten kunnen komen.
Marlies heeft al 3 grand prix paarden en met een 4e er bij zal hij op het laatste plan komen. Verder vraag ik mij af of deze hengst wel een goed Grand Prix paard is en of Marlies hem daarom nog niet Grand Prix gestart heeft, maar goed we zullen zien hoe lang hij dat vol gaat houden.