Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Citaat:Aqiedo is een luchtzuiger. Hij is hiervoor geopereerd en daardoor is de keeluitsnijding erg licht geworden
Citaat:Besluit van 25 januari 1996, houdende aanwijzing van en regelen omtrent toegestane
ingrepen bij dieren (Ingrepenbesluit) Staatsblad van het Koninkrijk der Nederlanden
Jaargang 1996
Op advies van de Commissie voor de Toetsing van Wetgevingsprojecten
(GTW) wordt hieronder een (niet uitputtend) overzicht gegeven van ingrepen die in de praktijk worden uitgevoerd en die na inwerkingtreding van dit besluit in ieder geval verboden zijn.
Voor gezelschapsdieren:
– amputeren van de nagels bij katten;
– veranderen van de stembanden bij vogels, honden en andere dieren;
– couperen van de oren bij honden;
– ter verhindering van het vliegen bij vogels uitvoeren van patachyectomie, tenectomie/tenotomie of neurectomie;
– anaalzakextirpatie/stinkklieroperatie bij honden en fretten;
– amputeren van een ongepigmenteerd derde ooglid bij honden;
– corrigeren van een knikstaart bij katten;
– verwijderen van huiddelen bij honden.
Bij zogenaamde produktiedieren:
– slijmvliesresectie bij runderen;
– tongpuntamputatie bij runderen;
– verkorten van de staart bij runderen;
– zoekstieroperatie;
– zoekramoperatie;
– verwijderen van stinkklieren bij bokken;
ingrepen bij paarden:
blisteren;
zenuwsnede;
nicteren van de staart;
cornage-operatie;
kribbebijter-/luchtzuigeroperatie
123_mini schreef:De keeluitsnijding is iig niet erfelijk. En idd ziet dit er niet mooi uit maar dit is wel een heel onvoordelige foto van de hengst. Bovendien weet je de reden niet waarom de hengst is geopereerd en ook niet wann dit is gedaan.Iedereen die dit paard heeft zien lopen heeft het over zijn been techniek en zijn uitstekende galop! Het is in mijn ogen een fijn paard die zeker wat kan toevoegen in de hedendaagse fokkerij.
Maar dan moet je een hengst wel de kans geven en zeker niet vallen over een operatie die niks afdoet aan de kwaliteiten van dit paard.
Ik ga er zeker mee dekken en dit jaar nog!
Janine1990 schreef:Ansie schreef:Hij heeft in ieder geval in de tussentijd een boel trucjes geleerd voor de show![]()
Rechtsachter..
Viel mij ook op toen ik vrijdag een filmpje zag op FB. Als ik me niet vergis heeft Parzival die tic ook, maar dan minder zichtbaar...