Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

mille1 schreef:daarom is eventing een gevaarlijke sport en doe ik er niet aan kvind gewoon te zielig voor die paarden als ze ertegen aan botsen ik doe wel aan gewoon springen de hindernissen staan tenminste niet vast en het is ook wel zielig voor de familie en vrienden

mille1 schreef:als een paard tegen een balk aan knalt doet dat veel minder zeer dan als ze tegen een boomstam aanknallen en bij eventing ga je veel sneller over de kop
PussInBoots schreef:Deze discussie zat er natuurlijk weer aan te komen. Zal ws ook altijd zo blijven. Vastgeroeste meningen verander je niet.........
PussInBoots schreef:kally schreef:Tja, erg naar.........maar helaas wel een realiteit, van deze sport.........
Ik weet nou niet echt of dit de realiteit van deze sport is. Het is een vervelend ongeluk, tuurlijk is het risicovoller. Maar dat er een ruiter bij om het leven komt is (gelukkig) geen dagelijkse kost hoor!
joopie7 schreef:nou volgens mij is er wel een groot verschil met springen en eventing. Dit is geen uitzondering dat er iemand omkomt bij eventing, en niet alleen mensen ook veel paarden laten het leven. Ik vind het persoonlijk een mooie sport maar vaste hindernissen brengen kennelijk toch een extra risico met zich mee. (al hoor ik vaak op bokt dat vast ook veiliger kan zijn omdat je geen rondvliegende balken hebt, feit blijft wel dat er jaarlijks heel wat meer mensen/paarden omkomen bij eventing dan bij springen). Ik snap niet dat ze niet veiliger gaan bouwen, dan maar een wat minder spectaculaire cross, het gaat wel om mensen/paardenlevens waar je over praat...