www.horses.nl / www.depaardenkrant.nl
Abdel Saïd won afgelopen weekend met Avenir (v. Phin Phin) de Grote Prijs in Lummen. Hij versloeg maar liefst 91 concurrenten. De Belgische springruiter won op de slotdag de tweede belangrijke rubriek, de 1,50 m-proef, met Hugo de Heup (v. Thurin).
In de Grote Prijs wisten twaalf van de 92 starters zich te kwalificeren voor de barrage. Vijf combinaties slaagden er ook in de barrage in om foutloos rond te komen. Abdel Saïd was bijna twee seconden sneller dan de nummer twee, de Ier Alex Duffy met Tampa. Gemma Plumley eindigde met Continue B op de derde plaats. Saïd debuteerde in Lummen met de paarden van Star Horses. ,,Ik koos voor de tweede 1,50-m-proef omdat ik dacht dat die proef mijn paard beter zou liggen. We vormen nog niet zo lang een combinatie, maar het klikt gewoon. Straks rijden we ook in Antwerpen, of we daar de Grote Prijs rijden moeten we nog bekijken. Ik wil Avenir langzaam opbouwen en niets forceren”, aldus Saïd.
Voor de finale van het 1,50 m-proef mochten negen deelnemers terugkeren voor de tweede omloop, daarbij ook Angelique Hoorn met O’Brien (v. Peter Pan) en Jos Lansink met Silvana (v. Corland). Jos Lansink eindigde uiteindelijk op de zevende plek. Jos Lansink pakte de vierde plaats. Proevé won de proef. ,,Hugo de Heup houdt van grote ruime pistes zoals deze. Hij gaf in het Franse Hardelot al een fantastisch gevoel en hier werd dat bevestigd”, aldus Prouvé.