Aangepaste dressuursport tijdens CH Eindhoven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Aangepaste dressuursport tijdens CH Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 09:20

www.knhs.nl

Op 21 mei gaat de 63e editie van het Internationaal Concours Hippique Eindhoven van start. Vier dagen lang staat het terrein bij de Karpendonkse Plas weer in het teken van de paardensport.

Naast de internationale springrubrieken, de wedstrijden voor jonge paarden en nationale dressuurwedstrijden wordt er dit jaar voor het eerst, in samenwerking met BMC, aandacht besteed aan de aangepaste dressuursport. Op zondag 24 mei staan in de tweede piste dressuurwedstrijden voor ruiters met een beperking op het programma. Deze wedstrijden in verschillende categorieën dienen als observatiewedstrijd voor het EK in Noorwegen. Nederland staat in deze tak van dressuursport internationaal gezien al jaren in de top en dat verdient ruim de aandacht.

chrispy

Re: Aangepaste dressuursport tijdens CH Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:28

komt er wel dressuur ja :P
ik heb gehoord dat de dressuur was afgelast wegens het een of ander. Maar das mooi dat er dit allemaal bijkomt :D heb ik wat meer te kijken (A)

Lauriedropje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:52

Ow leuk, ik ga ook wel even kijken denk ik.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:05

chrispy schreef:
komt er wel dressuur ja :P
ik heb gehoord dat de dressuur was afgelast wegens het een of ander. Maar das mooi dat er dit allemaal bijkomt :D heb ik wat meer te kijken (A)

Het NK, wat de afgelopen jaren op CHE is geweest, wordt dit jaar niet meer in Eindhoven verreden, maar kort nadat dit bekend werd, werd ook bekend dat er wel dressuurrubrieken zouden zijn. Gelukkig als je het mijn vraagt want anders worden de taken voor onze vrijwilligers die niet in het parcours staan wel erg saai.

Alleen snap ik niet waar ze die tweede ring neer willen leggen, want ik zou niet weten waar ze daar de ruimte voor hebben. Of bedoelen ze met de tweede piste gewoon de dressuur ring en is het springterrein dan de eerste piste. Beetje onduidelijk.
Ik kijk er iig weer erg naar uit en ga als ik de kans krijg ook zeker even kijken bij deze rubriek.

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:12

oke:P dan heb ik het dus wel goed gehoord ;)
maar ik denk dat ze met de tweede ring de dressuur bak bedoelen ;)

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:18

Ja, gelukkig ook dressuur, de klasses ZZL en Prix st George zitten zelfs al vol, onze 2 bokkies waren nog net op tijd ingeschreven :)

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:00

Ze bedoelen met de tweede ring inderdaad gewoon de dressuurpiste :j En er komt toch dressuur omdat enkele sponsors het graag wilden zien! Ik ben er ook wel blij mee hoor!

En trouwens, als er nog mensen zijn die het leuk vinden om een dagje te komen helpen tijdens CHE, stuur even een pbtje! We zijn namelijk nog druk op zoek naar mensen die mee willen helpen in de dressuurploeg om bv hekjes te sluiten, jury's van drinken te voorzien, startlijsten te kopiëren enz. Het is altijd erg gezellig en ook eten wordt geregeld! Meer info over het evenement kunnen jullie vinden op www.ch-eindhoven.nl!