Amerikanen maken selectie al bekend voor de Nations Cup

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Amerikanen maken selectie al bekend voor de Nations Cup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 11:27

http://www.dehoefslag.nl

De Amerikaanse hippische federatie USEF heeft reeds de springcombinaties, inclusief reserves, aangewezen die tijdens de eerste drie wedstrijden van de Meydan FEI Nations Cup (voorheen de Samsun Nations Cup) in actie komen. Opvallend is dat de A-keus geheel op Holsteins gefokte paarden ten tonele verschijnt. Onder begeleiding van chef d’equipe George Morris zullen Lauren Hough/Naomi, Richard Spooner/Ace, Laura Kraut/Cedric, Christine McCrea/Promised Land en Ashlee Bond/Cadett de oversteek naar Europa maken.

Mandy Porter/San Diego (-), Peter Wylde/Campino (Holstein), Georgina Bloomberg/Curius (Holstein) en Charlie Jayne met de BWP’er Urbanus (v. Heartbreaker) worden achter de hand gehouden. In La Baule (14-17 mei), Rome (28-31 mei) en Sankt Gallen (4-7 juni) mogen de genoemde ruiters de kleuren van de heersende olympische kampioen verdedigen.

lientjeds

Re: Amerikanen maken selectie al bekend voor de Nations Cup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:43

Charlie Jayne ZIJN BWPer Urbanus, Charlie is namelijk Charles ;)

Ik vind het vreemd dat Ward McClaine er niet bij is :?

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:58

lientjeds schreef:
Charlie Jayne ZIJN BWPer Urbanus, Charlie is namelijk Charles ;)

Ik vind het vreemd dat Ward McClaine er niet bij is :?

Mclain Ward bedoel je?
Ik denk dat George hem, net als andere "oud gedienden" in gaat zetten voor latere wedstrijden.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:01

Je kan maar beter weten waar je aan toe bent en de Amerikanen hebben een iets andere manier van selecteren dan wij.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:14

daniella74 schreef:
Je kan maar beter weten waar je aan toe bent en de Amerikanen hebben een iets andere manier van selecteren dan wij.

en een andere manier van denken ;)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:18

Daarom ook die andere manier van selecteren, onze Rob heeft niet zo maar een rechtzaak aan zijn broek :+
Aan de andere kant hoeven wij alleen ff stukkie met de vrachtwagen te rijden en dan zijn we wel op bijna alle wedstrijden :+

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:21

En hoe selecteren die dan?

Vraagje, aangezien jullie hier wel zeker meer van weten:
nemen die ruiters dan nog meerdere paarden mee, als ze over de plas trekken?

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:24

lientjeds schreef:
En hoe selecteren die dan?

Vraagje, aangezien jullie hier wel zeker meer van weten:
nemen die ruiters dan nog meerdere paarden mee, als ze over de plas trekken?

Veel van de Amerikanen blijven voor een bepaalde tijd, dus gaan iet alleen voor de wedstrijd van dat ene weekend.
Ze blijven een x aantal maanden in Europa.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:31

En wordt op basis daarvan een selectie gemaakt?
Diegene die het zien zitten om enkele maanden naar Europa te gaan rijden? :?

Dan begrijp ik daaruit wel dat ze wel meerdere wedstrijdpaarden meenemen, als ze hier dan regelmatig concours doen.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:32

Ze nemen idd meestal gewoon 3 paarden mee, anders is een concours ook niet echt rendabel te rijden. Elke dag zijn er minimaal 3 rubrieken om te springen op de meeste concoursen.

Gezien de Amerikaanse manier van denken wordt er vaak geselecteerd aan de hand van trails. Het is heel simpel, er wordt een bepaalde periode of moment uitgekozen en degene die bijv. 1 t/m 4 wordt in de einduitslag gaat mee naar bijv. een kampioenschap. Op deze manier worden rechtzaken voorkomen aangeizen de spelregels duidelijk van tevoren zijn vastgesteld. Ben je eigenlijk beter dan ruiter X maar die wordt opeens in een vlaag van topvorm 3e en jij rijdt een afstand eruit waardoor een hele lijn niet meer past en wordt 6e dan is het jammer maar blijf je thuis, ookal weet iedereen dan ruiter X hoogstwaarschijnlijk laatste wordt op het WK. Stel dat Zoer op het NK in Mierlo Okidoki in een oxer parkeerd en het dier daarna in de stop gaat en Zoer laatste wordt gaat Zoer gewoon mee op grond van resultaten in het recente verleden. De stops worden dan gewoon vergeten en vooral vergeven en ruiter Y die 4e wordt blijft thuis.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:33

nee, die selectie maakt dhr. Morris op prestaties tijdens de wedstr. in USA in de winter :j
En eerdere prestaties tellen ook mee natuurlijk.

Ja, vaak komt de grootste helft paarden mee over!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:34

daniella74 schreef:
Ze nemen idd meestal gewoon 3 paarden mee, anders is een concours ook niet echt rendabel te rijden. Elke dag zijn er minimaal 3 rubrieken om te springen op de meeste concoursen.

Gezien de Amerikaanse manier van denken wordt er vaak geselecteerd aan de hand van trails. Het is heel simpel, er wordt een bepaalde periode of moment uitgekozen en degene die bijv. 1 t/m 4 wordt in de einduitslag gaat mee naar bijv. een kampioenschap. Op deze manier worden rechtzaken voorkomen aangeizen de spelregels duidelijk van tevoren zijn vastgesteld. Ben je eigenlijk beter dan ruiter X maar die wordt opeens in een vlaag van topvorm 3e en jij rijdt een afstand eruit waardoor een hele lijn niet meer past en wordt 6e dan is het jammer maar blijf je thuis, ookal weet iedereen dan ruiter X hoogstwaarschijnlijk laatste wordt op het WK. Stel dat Zoer op het NK in Mierlo Okidoki in een oxer parkeerd en het dier daarna in de stop gaat en Zoer laatste wordt gaat Zoer gewoon mee op grond van resultaten in het recente verleden. De stops worden dan gewoon vergeten en vooral vergeven en ruiter Y die 4e wordt blijft thuis.

ja, maar toch kán het voorkomen dat de coach op een moment beslist dat er tóch iemand anders mee komt. al gebeurd dit niet vaak.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:35

Het is voor Amerikanen heel aantrekkelijk om in Europa te rijden, veel aantrekkelijke wedstrijden en Europa is the place to be wat dat betreft. Iedere ruiter wil naar Europa ove rhet algemeen, nee zggen is geen optie tenzij er echt hele bijzondere omstandigheden zijn.

Zij hanteren een minder vaag systeem dan wij. Bepaalde wedstrijden zijn gewoon selectiemoment.

Rianne, dan moet hij wel verdomd goede redenen hebben anders is er een rechtzaak. Meestal is dat alleen in geval van blessures etc.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:38

daniella74 schreef:
Het is voor Amerikanen heel aantrekkelijk om in Europa te rijden, veel aantrekkelijke wedstrijden en Europa is the place to be wat dat betreft. Iedere ruiter wil naar Europa ove rhet algemeen, nee zggen is geen optie tenzij er echt hele bijzondere omstandigheden zijn.

Zij hanteren een minder vaag systeem dan wij. Bepaalde wedstrijden zijn gewoon selectiemoment.

Rianne, dan moet hij wel verdomd goede redenen hebben anders is er een rechtzaak. Meestal is dat alleen in geval van blessures etc.

Ook, maar over het algemeen hebben wij ( en veel andere landen ) ook gewoon meer commentaar op de coach...en dat is zeker in USA minder.. Ze hebben daar gewoon meer "respect" voor het fenomeen bondscoach

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:40

Amerikanen hebben soms een wat andere mentaliteit, weer mede door de angst voor rechtzaken.
Overigens zijn Duitse toestanden wel hel bijzonder denk ik ;)

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:42

Die zijn en blijven apart ! ;)

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:42

Inderdaad wel een héél transparante manier van selecteren, maar het lijkt me niet de beste manier te zijn...

Maar waarom komt Sapphire dan niet op dit lijstje voor? Dit is toch ongetwijfeld het beste springpaard in de VS op dit moment?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:43

Het kan zijn dat dit paard nu rust heeft, niet in vorm is of op een later moment ingezet wordt.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:47

Ja, rust bedacht ik me terwijl ik het neertypte. Topprestaties op OS en WB Las Vegas, nu zal ze wel eventjes rust gegund krijgen, vermoedelijk.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:54

OS speelt nu niet meer mee, daar moeten ze allang weer van aan het werk zijn.
Rianne is goed op de hoogte van het Amerikaanse wel en wee van ruiter en paard, misschien weet zij het. Ik heb ook niets van de finale meegekregen, alleen de top 3 en dat Schroder zijn paspoort moest halen om te bewijzen dat hij echt al 18 of 21 jaar is _O- :').... Ik dacht da tik het in m'n broek deed dat ik eht las :D.

RiderLiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:47

Nou, volgens mij wordt dat wel gezellig :D Jammer dat de eerste nations cup hier in de buurt pas met Rotterdam is voor zover ik weet..

Wat betreft de bondschoach van Amerika.. die wordt inderdaad echt gezien als de 'God' van de springwereld, al zijn de meningen over hem verdeeld. Maar geluisterd wordt er zeker. (Op een andere manier dan hier naar Rob wordt geluisterd)

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:34

RiderLiza schreef:
Nou, volgens mij wordt dat wel gezellig :D Jammer dat de eerste nations cup hier in de buurt pas met Rotterdam is voor zover ik weet..

Wat betreft de bondschoach van Amerika.. die wordt inderdaad echt gezien als de 'God' van de springwereld, al zijn de meningen over hem verdeeld. Maar geluisterd wordt er zeker. (Op een andere manier dan hier naar Rob wordt geluisterd)

Offtopic lag ik nu onder de tafel. ik denk wát?? :P

Maar dat klopt, George Morris is, excuus, zien ze als THE MAN!