Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

lientjeds schreef:En hoe selecteren die dan?
Vraagje, aangezien jullie hier wel zeker meer van weten:
nemen die ruiters dan nog meerdere paarden mee, als ze over de plas trekken?

daniella74 schreef:Ze nemen idd meestal gewoon 3 paarden mee, anders is een concours ook niet echt rendabel te rijden. Elke dag zijn er minimaal 3 rubrieken om te springen op de meeste concoursen.
Gezien de Amerikaanse manier van denken wordt er vaak geselecteerd aan de hand van trails. Het is heel simpel, er wordt een bepaalde periode of moment uitgekozen en degene die bijv. 1 t/m 4 wordt in de einduitslag gaat mee naar bijv. een kampioenschap. Op deze manier worden rechtzaken voorkomen aangeizen de spelregels duidelijk van tevoren zijn vastgesteld. Ben je eigenlijk beter dan ruiter X maar die wordt opeens in een vlaag van topvorm 3e en jij rijdt een afstand eruit waardoor een hele lijn niet meer past en wordt 6e dan is het jammer maar blijf je thuis, ookal weet iedereen dan ruiter X hoogstwaarschijnlijk laatste wordt op het WK. Stel dat Zoer op het NK in Mierlo Okidoki in een oxer parkeerd en het dier daarna in de stop gaat en Zoer laatste wordt gaat Zoer gewoon mee op grond van resultaten in het recente verleden. De stops worden dan gewoon vergeten en vooral vergeven en ruiter Y die 4e wordt blijft thuis.
daniella74 schreef:Het is voor Amerikanen heel aantrekkelijk om in Europa te rijden, veel aantrekkelijke wedstrijden en Europa is the place to be wat dat betreft. Iedere ruiter wil naar Europa ove rhet algemeen, nee zggen is geen optie tenzij er echt hele bijzondere omstandigheden zijn.
Zij hanteren een minder vaag systeem dan wij. Bepaalde wedstrijden zijn gewoon selectiemoment.
Rianne, dan moet hij wel verdomd goede redenen hebben anders is er een rechtzaak. Meestal is dat alleen in geval van blessures etc.
.... Ik dacht da tik het in m'n broek deed dat ik eht las
.
Jammer dat de eerste nations cup hier in de buurt pas met Rotterdam is voor zover ik weet..RiderLiza schreef:Nou, volgens mij wordt dat wel gezelligJammer dat de eerste nations cup hier in de buurt pas met Rotterdam is voor zover ik weet..
Wat betreft de bondschoach van Amerika.. die wordt inderdaad echt gezien als de 'God' van de springwereld, al zijn de meningen over hem verdeeld. Maar geluisterd wordt er zeker. (Op een andere manier dan hier naar Rob wordt geluisterd)