Carmen Römer en Eddie R succesvol tijdens start endurance

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Carmen Römer en Eddie R succesvol tijdens start endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 16:59

www.dehoefslag.nl

Met ingang van 1 januari van dit jaar heeft de FEI de regels voor deelname aan internationale endurancewedstrijden aangescherpt.
Was voorheen kwalificatie op nationaal niveau voldoende voor deelname aan een CEI2* of hoger, nu moet daar eerst een CEI* of 2* aan voorafgaan. Combinaties die in aanmerking willen komen voor deelname aan een kampioenschap (vier ster) moeten in de voorafgaande 24 maanden een minimum aantal twee- en driesterrenwedstrijden – 120 tot en met 160 km – volbrengen. Daarom kozen veel deelnemers in Fischerhude voor een start op de 120 km.

Op deze tweesterrenafstand, die in werkelijkheid over 124 km ging, was Carmen Römer de beste Nederlander. Zij startte Eddie R, die het vorige seizoen door een blessure enige tijd uitgeschakeld was. Eddie liet met een vijfde plaats en een snelheid van 15.47 km/u zien dat hij volledig terug is. In de laatste ronde reed de combinatie samen met Jannet van Wijk en Zaira Star, die inmiddels deel uitmaken van het B-kader. Laatstgenoemde combinatie realiseerde dezelfde snelheid en eindigde daarmee op de zesde plaats.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:22

nou ben ik wel heel benieuwd of ze met haar paard op hoefschoenen is gestart :-)

of dat het verhaal slechts visserslatijn was van hun bekapper
:+

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 20:22

hehe en dan te bedenken dat ik bij haar zou rijden:( val ik de 3de keer in mn leven (in 14 jaar) net bij haar ervan af! echt baal enorm:(

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 20:58

Ik heb Carmen gesproken na deze wedstrijd (en ook na een eerdere wedstrijd dit jaar). Het klopt dat ze deze winter de paarden op hoefschoenen heeft getraind, maar in de wedstrijden lopen ze op beslag. Eddie heeft deze wedstrijd iig op kunststof beslag gelopen en ook Luna staat daarop.

AnneOmie

Re: Carmen Römer en Eddie R succesvol tijdens start endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:13

Jannet en Carmen kwamen ook samen over de finish! Ik zag de finish van een afstandje, helaas was ik net te laat! Echt super gedaan door Carmen en Jannet!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:31

Karin schreef:
Ik heb Carmen gesproken na deze wedstrijd (en ook na een eerdere wedstrijd dit jaar). Het klopt dat ze deze winter de paarden op hoefschoenen heeft getraind, maar in de wedstrijden lopen ze op beslag. Eddie heeft deze wedstrijd iig op kunststof beslag gelopen en ook Luna staat daarop.

Weet je ook waarom? Als ze de trainingen op hoefschoenen doet waarom kiest ze dan op wedstrijden toch voor beslag?

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:15

ik wist t..had ze gezegt maar vergeten:S

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:37

Als ik het goed heb onthouden... :o?

Reden van kunststof hoefbescherming ipv hoefschoenen was volgens mij iets met een steentje dat altijd op dezelfde plek bij Eddy in de hoefschoen blijft zitten (steeds een nieuw steentje natuurlijk, want bij aantrekken van de hoefschoenen zijn ze uiteraard "schoon")... Hoe dat kan is een raadsel. De andere paarden hebben het niet, alleen Eddy. Lijkt me reden genoeg om in elk geval op wedstrijd met andersoortig hoefbescherming aan de start te verschijnen. Lei vertelde me dat hij heel erg bezig is met het vinden van de beste hoefbescherming, dwz kiezen uit de minst slechte optie voor elk specifiek paard in elke specifieke situatie.
Leuk gesprek met hem gehad. En ideeën op kunnen doen voor hoefbescherming van mijn eigen ros, wiens hoeven helaas ook iets te hard slijten...

Hoefschoenen is geen doel op zich, he? Hoefbescherming wel ;)

----------------------

Maar nu weer even on topic: wat een kanjers toch weer, die doorzetters daar in Fisherhude!
Heb zelf deel uitgemaakt van het groomteam van Janet Lam en Bugainvillia.
Zij hebben de 80 km mooi uitgereden met Angela en Timo.
(En nog meer Nederlanders... ben alleen zo slecht in namen...)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:46

Zo gedetailleerd (tot op 'steentjesniveau' zeg maar) heb ik er niet met Carmen over gesproken. Ik weet wel dat de familie Römer voorstander is van wedstrijdgericht beslaan, dus beslag afstemmen op terrein/bodem.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 23:05

Leuk, bedankt voor de verduidelijking.

Even offtopic: heb je ook ervaring met dat spul wat ik tegenwoordig in advertenties zie staan, wat je onder de hoef moet smeren en hard wordt?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 11:21

Arabesk schreef:
nou ben ik wel heel benieuwd of ze met haar paard op hoefschoenen is gestart :-)

of dat het verhaal slechts visserslatijn was van hun bekapper
:+

Ik zie net dat ik in Fischerhude een foto van Carmen heb gemaakt met daarop dus bewijsmateriaal dat ze zonder hoefschoenen is getart :D