Albert Zoer en Okidoki klimmen omhoog in Las Vegas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Albert Zoer en Okidoki klimmen omhoog in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 07:33

http://www.kwpn.nl

Fantastisch springende Okidoki geeft Albert een goed gevoel.

Dankzij een voor Okidoki onnavolgbaar snelle barragerit waarmee Albert Zoer derde werd in de tweede kwalificatie wedstrijd van de wereldbeker, staat de ruiter uit Echten nu tevens op de derde plek in de tussenstand. Zijn achterstand op de Duitse Meredith Michaels-Beerbaum met Shutterfly, die wederom won en aan de leiding gaat in het klassement, bedraagt exact vier punten. Tussen Zoer en Michaels nestelde zich nog de Amerikaan Maclain Ward met Sapphire, die ook de tweede plek inneemt in de tussenstand.

Paroursbouwer Anthony D'Ambrosio had de piste van het Thomas and Mack Centre gestoffeerd met een parcours dat bij het verkennen zwaarder werd ingeschat dan eigenlijk noodzakelijk bleek. Van de 42 starters bleven maar liefst 13 foutloos, waardoor een enerverende barrage de beslissing diende te brengen. Opvallend was ook nu weer dat de parcoursbouwer er voor had gekozen om twee steilsprongen neer te zetten die als scherprechter fungeerden. De eerste is de in Las Vegas al jaren uiterst lastige steilsprong, die geflankeerd wordt door de borden die de toegang van de stad markeren: 'Welcome in fabulous Las Vegas'. De andere was een steilsprong met bovenin een witte plank, die heel snel na een wending kwam, en ook hier draaiden de parcourshulpen overuren. Toch wordt door de ruiters een fout op een steilsprong als minder schadelijk voor het paard gezien dan een fout op een te hoge of te brede oxer.

Gerco Schröder (Tubbergen) bracht zijn Eurocommerce Seattle niet meer aan de start van deze tweede kwalificatiewedstrijd. "Ik heb toch geen enkele kans meer op een goede klassering en op zaterdag is de Grote Prijs. Die is allicht minder zwaar dan de tweede kwalificatiewedstrijd en dus prettiger voor mijn paard. In deze wedstrijd kan hij meer ervaring opdoen en verder rijpen", aldus de motivatie van Gerco.

Okidoki sprong met zijn enorme vermogen met speels gemak over de hindernissen. Nergens, behalve dan een uiterst licht touché op de steilsprong met de witte plank als bovenste deel van de hindernis, kwam de bruine ruin van Jodokus in de buurt van het hout. In de barrage vroeg Albert een hoog tempo. Dat moest ook wel, want Okidoki pakt met zijn galopsprongen wel veel bodem, maar het is geen extreem hoge snelheid die hij ontwikkelt. Daarnaast spring het paard ook nog eens huizenhoog over de hindernissen en ook dat is in de strijd tegen de chronometers geen pluspunt. Toch dook Zoer onder de tot dan toe snelste tijd van de Amerikaanse Beezie Madden met Danny Boy. Dat dit lukte kwam ook omdat Zoer zijn paard heel kort voor een enorme steilsprong zette, die foutloos werd overwonnen. "Ik hoef met Okidoki niet bang te zijn dat hij een fout maakt. Daarbij kwam dat, toen ik de wending uitreed, ik de goede afstand te pakken had en dan is het een kwestie van pech hebben als het foutje toch gemaakt wordt", aldus Zoer. Op de vraag of Okidoki zijn beste paard ooit is antwoordde Zoer bevestigend. "Ik weet bijna zeker dat Okidoki het beste paard is dat ik ooit heb bereden. Maar ik weet ook dat ik zelf niet alleen een betere ruiter ben geworden, maar ook ouder en wijzer". Uiteindelijk doken de Amerikaan Maclain Ward met Sapphire en de Duitse Meredith Michaels-Beerbaum met Shutterfly nog onder de tijd van Zoer. Dat kon de stemming bij Zoer niet drukken. "Ik kon gewoon niet harder en ben bij met deze derde plek en de derde plek in de tussenstand!". Op de vraag of Albert nog bijzondere plannen had voor zondag antwoordde hij iets kortaf: "Mijn plan is om zondag tweemaal foutloos te blijven".

Ward dook bijna een seconde onder de tijd van Zoer en Michaels dook daar nog weer eens exact een seconde onder. "Shutterfly is een renpaard, dat absoluut geen moeite heeft met de wendingen en daar de snelheid dan ook weet te houden. Daarnaast is de USA toch mijn geboorteland en ligt mijn geboortestreek hier niet ver vandaan. Mijn familie en vrienden, die de moeite hebben genomen om hier naar mij te komen kijken, zijn een extra stimulans om een topprestatie neer te zetten", aldus Meredith.

Klik hier voor de uitslag.

Verwant artikel:

[VN] Albert Zoer en Okidoki knap zesde tijdens jachtparcours

Biertabje

Re: Albert Zoer en Okidoki klimmen omhoog in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 07:35

super van albert en oki!!!

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 07:42

Echt super van Mer en Petey!! :D
Nou morgen nog zo, en ze hebben 'm voor de 2e keer op rij...
Ik hoop echt dat ze wint, want ze verdient het!

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 08:22

Leuk om te lezen. Ik heb zelf een merrie dragend van Sir Shutterfly de volle broer, op een bloederige merrie en ben benieuwd wat deze gaat doen/brengen. Nog een paar weekjes geduld. :9

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 08:33

Heel goed gedaan van Albert Zoer, ik hem 10* liever winnen dan MMB. Zij heeft echt totaal geen mooie stijl, doet me vaak zeer aan de ogen :\

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 08:36

Oh, wat gaan Albert en Okidoki weer goed; knap hoor! +:)+ Even duimen dat de goede resultaten zich voortzetten! En als je dan Meredith en Shutterfly voor moet laten gaan, is het ook geen schande, lijkt mij; die combinatie is echt te goed! (Ik gun het ze wel hoor, maar als een landgenoot wint is het altijd beter! ;) )
En jammer van Gerco Schröder en Seattle, maar wel een verstandig besluit. We weten in ieder geval dat Gerco het kan, want hij heeft het afgelopen seizoen wel hele goede resultaten behaald, toch?

Weet iemand toevallig nog of er nog iets op TV komt van de wereldbekerfinale in Las Vegas, of moeten we wachten tot Eurosport verslag doet?

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 08:37

go Albert en Okidoki!!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 08:51

Super van Albert en Okidoki! Zondag op Studio sport hopelijk??

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 09:09

Hartstikke goed zeg van Albert en Okidoki, hopelijk kunnen ze deze positie minstens behouden!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 09:19

Super goed gedaan, hopelijk houden ze deze sterke positie, en hoger mag natuurlijk ook :P

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 09:48

Ah wat fantastisch, kunnen ze na de tegenvaller van de Olympische Spelen toch weer verder met een prachtige reeks overwinningen en prestaties.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 10:33

Antoinette schreef:
Ah wat fantastisch, kunnen ze na de tegenvaller van de Olympische Spelen toch weer verder met een prachtige reeks overwinningen en prestaties.

Hoe moeten we dit nu opvatten?. Sportief?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 10:53

Dat denk ik wel :j Ik zie er niets negatiefs in?

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:23

Harstikke super!

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:32

SUPERSUPERSUPER !!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:49

Ja, Albert zet-um op!
Ik zou het heel verdiend vinden als hij won.

Maar ja, de beste wint, dat kan dus net zo goed iemand anders zijn, en die heeft het dan echt verdiend...

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:12

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:18

Er staan ook al filmpjes online, maar niet van Albert, maar van een aantal andere waaronder Meredith, Mclain en Christina Liebherr

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:30

Go albert :D

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:15

Knappe prestatie van Albert en Okidoki!

En super dat Meredith wederom zo sterk gereden heeft, hopelijk kan ze die vorm vasthouden :)

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:55

hilden1971 schreef:
Antoinette schreef:

Hoe moeten we dit nu opvatten?. Sportief?

Ja alleen maar sportief?!

Het was zo ontzettend jammer dat ze niet naar de Olympische spelen konden, want ze hadden daar zeker kans op een plak gehad.
Ik ben blij dat 'the story continues'!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:45

Harstikke goed!
Hopelijk houden ze deze positie vast :j

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:37

Ben benieuwd hoe hij het vandaag gaat doen :D
Zet hem op Albert & Oki !!