Twaalf springhengsten en negen dressuurhengsten liepen dinsdag mee in de tussenbeoordeling van de KWPN-voorjaarstest. Er kwamen nog maar twee vierjarige hengsten in de baan, aangezien catalogusnummer 4-82‘08 (Contender x Carthago) en 8-256‘08 (Padinus x Lux) door hun eigenaren zijn opgehaald.
Dinsdag werd er getraind en beoordeeld, maar niet geselecteerd. Hoewel de hengsten nog maar kort in Ermelo staan, sinds 10 maart, begint zich het één en ander al af te tekenen. Bij de dressuurhengsten is de doorsnee kwaliteit minder hoog dan bij de springhengsten. ,,We hebben dit voorjaar vier, vijf heel goede springhengsten, denk ik zo. Er zitten echte hengstenmodellen bij, maar ook qua afstamming zijn ze heel interessant”, vertelt jurylid Pieter Kersten.
De vierjarigen ronden hun 50-dagenonderzoek af op dinsdag 28 april. De driejarige hengsten ronden hun 70-dagentest op maandag 18 mei af.
Undigo x Metall (Addo) 4 jarige Dutch Dormello x Mendel (Barack DDH) Flemmingh x Hemmingway (Beckham) Gribaldi x Negro (Bilano) Jazz x Goodtimes (Bristol) ( voorheen Boston) Johnson x T.C.N. Partout (BB-King) ( voorheen Boston) Licotus x Alabaster ( Naam ???) Sandreo x Gribaldi (Bijoux) Uphill x Darlington (Briljant)
Naar huis zijn:
UB40 x Krack C London Dance x Warkant
Ze doen in Ermelo goed werk. Het zijn fijne ruiters en hun begeleiders pakken het professioneel aan. De paarden waren allen mooi ingevlochten voor het tussen examen en ze zagen er goed verzorgd uit. Geen van de paarden gaf een indruk dat het hun teveel werd. Normaal wordt er veel commentaar gegeven over de testdagen, dus wordt het eens tijd dat er ook een compliment gegeven mag worden. Ermelo ga zo door!!!
De paarden groeien in hun werk en zijn steeds beter te rijden. We zien al weer uit naar het volgende bezoek.
Natuurlijk houden we iedereen op de hoogte!
vur
Geplaatst: 17-04-09 19:17
Hey wat leuk dat de Uphill nog mee doet. Ben een fan van deze hengst. Ben benieuwd of hij de eindstreep haalt. De UB40? was dat niet een favoriet?
De UB40 is naar het najaar doorgestuurd.. volgens mij omdat hij nog net iets te groen was.. maar dat weet ik niet helemaal zeker hoor.. Maar in het najaar komt hij wel terug..
Amigo_
Geplaatst: 19-04-09 17:14
Kendra schreef:
Ben wel benieuwd waarom de Contender en de Padinus zijn teruggetrokken?
Hier ben ik ook wel erg benieuwd naar
Lisette12
Geplaatst: 24-04-09 12:53
Waarom de UB 40 er uit is weet ik ook niet. Heb inderdaad wel gelezen dat hij in het najaar terug mag komen. Verder heb ik net gelezen dat de Dutch Dormello eruit is. Zijn achterbeen bleek toch een te groot probleem te zijn.
Dat had ik dus niet verwacht! Alleen al op basis van zijn afstamming is hij voor de commissie interessant... Ben benieuwd wat hij in het najaar gaat doen!