Kingston van Leslie Morse gediskwalificeerd wegens kreupel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Kingston van Leslie Morse gediskwalificeerd wegens kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 07:20

www.thehorse.com / Nieuwsredactie

Kingston, het Grand Prix dressuurpaard van de Amerikaanse amazone Leslie Morse, werd gisteravond gediskwalificeerd tijdens de Rolex FEI Wereldbekerfinale Grand Prix. Dit gebeurde toen het paard kreupel liep tijdens het begin van de dressuurproef.

"Ik voelde in de eerste hoek al dat hij niet helemaal in balans liep en toen dacht ik al dat hij niet rad was," aldus Morse. "We respecteren de beslissing van de jury omdat dit met het oog op het welzijn van mijn paard echt het beste was.

De Amerikaanse veterinair Rick Mitchell heeft het paard de afgelopen dagen onder zijn hoede gehad en zal het dier nu grondig onderzoeken.
"We zullen uit moeten vinden of dit een milde of ernstige blessure is. Iedereen voelt mee met Leslie en haar paard."

De problemen met het linkervoorbeen van Kingston werden duidelijk tijdens het begin van zijn dressuurproef. Een eerste verklaring van de Amerikaanse veterinairen maakte duidelijk dat er tijdens de warming-up echter nog niets aan de hand was met het paard.

Whinnylando

Re: Kingston van Leslie Morse gediskwalificeerd wegens kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 07:36

Is dit een vloek ofzo? De één na de ander...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 07:39

Alweer een scheef paard? :D :P

Zonder gekheid, echt heel sneu, als je voor eigen publiek met zo'n grote wedstrijd uitgesloten wordt. Nu maar hopen dat de blessure
meevalt!

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 07:43

Dit paard stond al vóór het WK in Aken in een Duitse kliniek om vervolgens nooit meer echt goed te worden en als je er dan toch mee gaat rijden riskeer je dit soort dingen. Ze weet heel goed dat dit paard nooit meer goed zou worden en gewoon weer verder rijden maakt het er echt niet beter op.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 07:46

Als ze hem op de wei zet wordt het er toch ook niet anders van dan? Alsof hij zich dan niet opnieuw kan blesseren.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 08:01

Jeetje balen zeg!!

Ik heb nog wel een Kingston in de aanbieding?! :=

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 08:11

en dat is tweeeee

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 08:30

horseyfries schreef:
Als ze hem op de wei zet wordt het er toch ook niet anders van dan? Alsof hij zich dan niet opnieuw kan blesseren.

Oe jazeker wel, jij kan je niet voorstellen wat jaartje wei voor een wonderen kan doen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 08:51

Hij was hersteld hé, heeft zich niet voor niets geplaatst voor deze finale! Maar dat een ouder toppaard gemakkelijker een blessure terugkrijgt, is een dooddoener.
Juist als je ze een jaar op de wei zit, is het bijna onmogelijk een paard daarna nog weer terug op zo'n niveau te krijgen, omdat al hun bespiering en conditie weg is.
Het gaat hier niet om het feit dat een jaar wei af en toe wonderen kan doen, maar dat er met een duidelijk beschuldigende vinger naar de amazone wordt gewezen als zij met veterinaire begeleiding haar paard na een blessure weer op wedstrijden start. Of ze hem toen op de wei met pensioen had gezet, of het nu moet gaat doen omdat hij na een poos opnieuw op topniveau mee te draaien nu aan het einde van zijn carriëre is, dat maakt maar één verschil: nu heeft ze nog een poos van zijn kwaliteiten kunnen genieten en heeft hij het werk wat hij duidelijk leuk vind nog een poos kunnen doen.
Is dat nu zo erg?

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:31

Wat heet hersteld als een dierenarts die niet de eerste de beste is zegt dat hij goed genoeg hersteld is om naar huis te vliegen? Als je er dan vervolgens toch mee gaat rijden en niet op doping wordt gecontroleerd kun je een keer geluk hebben maar het is wel heel naief om te denken dat je dan overal maar zo kunt rijden zonder middelen die het paard nodig heeft om rad te lopen. Hij was hersteld om te kunnen gaan genieten van zijn pensioen! Hij wordt nooit meer goed de blessure was behoorlijk ernstig. Een paard van die leeftijd wordt nooit meer zo sterk als hij is geweest. En al helemaal niet als een blessure nog steeds lichtelijk aanwezig is. Daar kun je echt geen Grand Prix mee rijden. Of het paard het zo leuk heeft kun je je afvragen. Hij kan het leuk hebben als hij de wei in mag.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 09:32

Insider, tenzij jij dit paard iedere dag van dichtbij meemaakt doe je wel hele kwalijke uitspraken imo.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:37

Het gaat idd ineens wel heel snel met de blessures. Volgens mij is het zelfs tot de top doorgedrongen dat het HK peesblessuretopic op bokt heel gezellig is! :P ;) :D

Nou is het niet echt de bedoeling dat er op deze manier allemaal mensen bij komen hoor!! :n

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:45

Insider schreef:
Wat heet hersteld als een dierenarts die niet de eerste de beste is zegt dat hij goed genoeg hersteld is om naar huis te vliegen? Als je er dan vervolgens toch mee gaat rijden en niet op doping wordt gecontroleerd kun je een keer geluk hebben maar het is wel heel naief om te denken dat je dan overal maar zo kunt rijden zonder middelen die het paard nodig heeft om rad te lopen. Hij was hersteld om te kunnen gaan genieten van zijn pensioen! Hij wordt nooit meer goed de blessure was behoorlijk ernstig. Een paard van die leeftijd wordt nooit meer zo sterk als hij is geweest. En al helemaal niet als een blessure nog steeds lichtelijk aanwezig is. Daar kun je echt geen Grand Prix mee rijden. Of het paard het zo leuk heeft kun je je afvragen. Hij kan het leuk hebben als hij de wei in mag.

Je insinueert ten eerste dat hij op dit topniveau rijdt onder de doping. Dat zijn uitspraken die beschadigend zijn voor mensen en je dus alleen mag doen als je daarvoor bewijzen hebt. Plaats om die bewijzen te deponeren is dan de FEI, en niet bokt.nl
Ten tweede zie ik nog altijd niet waar jij zo'n probleem mee hebt, of hij toen op de wei werd gegooid of er nu op gaat, als dat paard eronder had geleden had hij zich echt niet geplaatst voor deze finale in het afgelopen wereldbekerseizoen. Ze heeft alleen wat extra tijd met hem gekregen, so what?
Daar heb ik alleen een probleem mee als het alleen met doping kon, maar dat geloof ik niet eerder dan dat het bewezen is. Als je op dat niveau rijdt is de kans dat je gecontroleerd wordt dusdanig groot dat het mij sterk lijkt dat ze dat risico neemt.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:09

horseyfries schreef:
Insider schreef:

Je insinueert ten eerste dat hij op dit topniveau rijdt onder de doping. Dat zijn uitspraken die beschadigend zijn voor mensen en je dus alleen mag doen als je daarvoor bewijzen hebt. Plaats om die bewijzen te deponeren is dan de FEI, en niet bokt.nl
Ten tweede zie ik nog altijd niet waar jij zo'n probleem mee hebt, of hij toen op de wei werd gegooid of er nu op gaat, als dat paard eronder had geleden had hij zich echt niet geplaatst voor deze finale in het afgelopen wereldbekerseizoen. Ze heeft alleen wat extra tijd met hem gekregen, so what?
Daar heb ik alleen een probleem mee als het alleen met doping kon, maar dat geloof ik niet eerder dan dat het bewezen is. Als je op dat niveau rijdt is de kans dat je gecontroleerd wordt dusdanig groot dat het mij sterk lijkt dat ze dat risico neemt.

Wel even zeggen dat paard zich niet geplaatst heeft. Ze hebben een WILDCARD gekregen.. Dus wat insider zegt zou zomaar eens een grote kern van waarheid kunnen bevatten..

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:04

Voor degene die het nog niet gezien hebben :

http://www.topdressage.tv

Ga Naar : Just Arrived
Ga Naar : WorldCup Finals etc....

De videoclips zijn gesplitst per deelnemende combinatie !

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:18

Moderatoropmerking:
Het lijkt mij niet nodig te gaan speculeren over wat er gebeurd kan zijn :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 18:53

Vind het wel netjes van haar dat ze eraf stapt en de ring uit loopt. Zullen vast ook wel ruiters zijn die dan alsnog blijven zitten..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:12

Shanty_Muis schreef:
Wel even zeggen dat paard zich niet geplaatst heeft. Ze hebben een WILDCARD gekregen.. Dus wat insider zegt zou zomaar eens een grote kern van waarheid kunnen bevatten..

Je hebt gelijk dat ze met een wildcard meedoet, volgens de commentatoren was dit alleen Jan Ebeling maar dat klopt dus niet. Ze heeft wel twee qualifiers meegedaan en was twee keer tweede achter Ravel en was vierde in de Amerikaanse League.
En ook al zou het best kunnen dat er een kern van waarheid zit in wat hij zegt, zolang hij dat niet kan bewijzen lijkt het me dat je dat soort uitspraken voor je houdt, het is namelijk laster!
Het kan net zo goed zijn dat Kingston tussen zijn blessures in toch even weer fit was. Dit is toch een heel normaal verschijnsel, zelfs hier op Bokt met paarden die in de verste verte niet aan topsport doen zie je dat. Als iemand zijn Haflinger tussen twee blessures door een poos in de B start insinueer je toch ook niet gelijk dat hij dan wel doping zal hebben gekregen? (waarbij duidelijk vermeldt dat ik niets heb tegen Haflingers hoor, vind ze geweldig!)

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 09:41

Horsedances schreef:
Voor degene die het nog niet gezien hebben :

http://www.topdressage.tv

Ga Naar : Just Arrived
Ga Naar : WorldCup Finals etc....

De videoclips zijn gesplitst per deelnemende combinatie !

Mijn dank is wederom groot!

En een tip voor de NOS, geef ons hier ook zo'n top-commentator als Robert Dover. Hier in Nederland zijn meerdere personen geschikt voor die rol en zoals hij uitleg geeft, zelfs voor een leek begrijpbaar of denk ik daar dan iets te makkelijk over?!

En on-topic, vervelend voor Leslie en Kingston. Maar zeer terecht dat ze uitgebeld werd. Pff, hij liep echt niet goed en volgens mij stapte ze af omdat hij te heet werd van het applaus, de eerste helft legde ze te paard af....

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:25

Maf dat als je het zelf niet 100 procent vertrouwd, toch met zo'n paard aan de start verschijnt. Gelukkig is ze op tijd uit de ring gehaald, hopelijk hersteld het paard nog. Is daar al meer over bekend?