Een vrouw liep vanmorgen samen met haar paard aan de hand op de Wildenburglaan te baan. Er was kennelijk een groepje van vier paarden en ponies losgebroken, want deze kwamen aangegalopeerd. Hierdoor werd het paard van de vrouw ook wild en kon zij het dier niet meer vasthouden.
Vervolgens is het paard door een Opel Corsa aangereden. Dit gebeurde uit het zicht van de eigenaresse. Toen de politie ter plaatse arriveerde leefde het paard nog wel, maar helaas stierf het binnen enkele minuten ter plekke. De auto eindigde totall loss, maar de bestuurder kwam er zonder verdere kleerscheuren vanaf.
godzeidank heeft de automobilist niks. Vreselijk voor eigenares en automobilist natuurlijk
Martina67
Geplaatst: 13-04-09 10:45
Hier kon nou eens niemand wat aan doen LIJKT me. Hoe die anderen los zijn gekomen weet ook niemand, de eigenaar van deze dieren zal daar ook niet blij mee zijn geweest.
Heeeel veel sterkte voor alle betrokkenen!!!!
Suzanne F.
Geplaatst: 13-04-09 10:53
Brr ja dat is altijd heel eng. Wandelen met een paard aan de hand is sowieso riskant vind ik zelf. En dan een groep paarden die aan komen rennen.... Ergste nachtmerrie is dit, bah. Als automobiliste schrik je jezelf ook rot.
Voor iedereen vreselijk. Eigenarese verliest paardje, en automobilist(e) zal dit beeld lang bij zich houden. gatver. het zou je maar gebeuren.
Laatst bijgewerkt door Winged op 13-04-09 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:offtopic reactie verwijderd
Frantic
Geplaatst: 13-04-09 11:20
Vreselijk voor iedereen! Wel vind ik het stukje heel erg krom....
Kennelijk waren er 4 paarden losgebroken??? Hoezo, kent de journalist dan paarden die wel alleen op de weg rennen maar daar gewoon horen?
paard werd wild? Nou ik denk gewoon dat de eigenaar de controle even kwijt was, met alle gevolgen van dien.
Wie weet had het voorkomen kunnen worden als er met een bit was gewerkt, maar wie weet was dat ook wel het geval. Heb zelf ook wel eens zo gestaan toen er iemand met een hengst aan kwam fietsen waar mijn paard ongelooflijk kwaad op reageerde.
Gelukkig loop ik altijd met een bit en was er een boom in de buurt waar ik net op tijd de longe lijn( ook al een veiliger optie dan een kort halstertouw) om heen kon gooien. Die boom is een stuk sterker dan ik!
Dit zijn gewoon wat tips als je met je paard gaat lopen, je hoeft er niks mee te doen, maar een halster is gewoon soms veel te weinig!
Laatst bijgewerkt door Winged op 13-04-09 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:offtopic reactie verwijderd
Ik heb een aantal offtopic berichten gesplit. Hierop heb ik ook een aantal berichten aangepast die reageerden op de gesplitte reacties. Graag ontopic verder
Rani007
Geplaatst: 13-04-09 12:05
Ik vind het voor alle betrokkenen triest: voor de eigenaresse van het paard (met of zonder bit) die dacht even een wandelingetje te kunnen maken; voor de automobilist(e) die een erg traumatische ervaring opgedaan heeft en een auto die total loss is aan overgehouden heeft. Jasses, je moet er toch niet aan denken dat je dit overkomt. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat de eigenaar van de losgebroken paarden en pony's een rottig schuldgevoel zal hebben. Een ongeluk kan in zo'n klein hoekje zitten.