Dressuuramazone Femke Beljon (21) uit Zwolle heeft de beschikking gekregen over een toppaard. De 12 jarige merrie Pylottie W (Jazz x Samber) werd eerder succesvol op Nationaal niveau uitgebracht door Remy Bastings. Ze is er een tijdje uit geweest om een veulen (v. Scandic) te krijgen en werd daarna in het Z1 gereden door Danielle de Schepper. Ze is nu verhuisd naar de stallen van Beljon.
Beljon is erg blij met de nieuwe aanwinst: “Nadat mijn beste paard Kasparov rond Zwolle International wat lichamelijke klachten kreeg moest ik even terug. We moeten kijken hoe lang hij nog mee kan op dit niveau, hij is al 17. Ik wil niets forceren bij een dier dat al zoveel voor me heeft gedaan. Als het niet meer gaat gaan we afbouwen en kan hij de wei op. Ik heb nog twee talentvolle paarden in het Z1 en Z2, en een hele goede 5 jarige Painted Black X Jazz, maar die hebben nog tijd nodig om op niveau te komen. Gelukkig zijn er zelfs in deze tijd ondernemers die willen investeren, en in mij geloven. Dat is echt fantastisch! We hebben lang gezocht naar een geschikt paard voor de topsport en om de Young Ridersperiode goed mee af te sluiten. Corne Voskens heeft dat heel goed begeleid.
We hebben heel selectief paarden bekeken en hij bracht ons bij Pylottie. Dat klikte meteen”. A-kaderlid Beljon wordt op dit moment getraind door Alex van Silfhout in Lunteren. Ze gaat Pylottie uitbrengen in het Z2/ZZ-licht en bij de Young Riders, het is de bedoeling daarna door te stromen naar de Future rubrieken.