Prince de Hus (Prime Time) zwaargewond geraakt in stal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Prince de Hus (Prime Time) zwaargewond geraakt in stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 16:59

http://www.eurodressage.com / Nieuwsredactie

De prachtige zwarte hengst Prince de Hus, ook wel bekend als Prime Time, is zwaar gewond geraakt in zijn stal op in Haras de Hus (Frankrijk) Het paard brak zijn heup.
Veterinairen doen alles wat in hun macht ligt om het dier te helpen, maar het is nog onbekend of hij weer zal herstellen.

De Hannoveraanse hengst Prime Time (Prince Thatch xx x Wenzel) kwam als 2.5 jarige in het nieuws toen hij voor 580.000 euro verkocht werd aan Blue Hors in Denemarken. Wegens vruchtbaarheidsproblemen keerde Prime Time echter weer terug naar het Hannoveraner verband van waaruit hij verkocht werd aan de Franse Miljonair Xavier Marie van Haras de Hus.

In 2007 werd hij de Franse Dressuurkampioen bij de vierjarigen en als vijfjarige wist hij als derde te eindigen tijdens de Franse Kampioenschappen voor jonge paarden.

Nu het herstel van de hengst nog uiterst onzeker is, is zijn voormalige amazone Jessica Michel de wanhoop nabij. Ze liet op de website van de stoeterij een bericht achter voor het paard: "Ik geloof in je en ik heb vertrouwen in je. Ik zorgde ervoor dat Haras de Hus jou aankocht en jij liet zien dat ik gelijk had door kampioen te worden. Ik raakte je kwijt toen je van ruiter wisselde, maar ik wil je nu niet opnieuw kwijtraken. Ik denk aan je Prince."

Klik hier voor een foto van Jessica en Prince.

Yessy

Re: Prince de Hus (Prime Time) zwaargewond geraakt in stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:26

Triest hoor, zulke dingen waar niemand schuld aan heeft, die gewoon soms gebeuren...

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:46

Jemig, wat verschrikkelijk! Bah bah bah! :'( Echt zielig! Ik hoop dat je het haalt paardje, doorzetten! Sterkte voor de amazone en iedereen die van hem houdt!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:57

Wat een lijdensweg... Ik zou dat mijn paard niet aan willen doen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:10

Anne_GTI schreef:

dat word altijd makkelijk gezegd

maar op het moment van aanbreken
doe je alles wat in je macht staat om je paardje te helpen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:15

Lijdensweg idd... maar daar is tot op zekere hoogte pijnstilling voor..
maar vraag me af of dit nog goedkomt...

Arm dier.. ongeluk kan gebeuren!

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:18

Arm dier :(:)
Een ongeluk zit in een klein hoekje, kan elk paard overkomen in de stal ;)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:19

Doet me denken aan Neapolitana Strana. Bij Moravita hebben ze er wel meteen voor gekozen om de hengst meteen in te laten slapen. Op dat moment doe je (hopelijk) wat het beste is voor het paard, niet voor jezelf. Het blijft me toch een raadsel hoe een paard nou zijn heup kan breken op stal.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:45

Pfoeh lijkt me vreselijk! Hoop dat ie er weer bovenop komt!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:07

Een breuk bij een paard blijft lastig, maar er is hoop!
Sterkte!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 21:31

Er zullen ongetwijfeld goede veterinairen aan zijn stal staan.
Hopelijk kunnen ze hem redden, en kan hij in elk geval nog een pijnvrij leven lijden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:06

CarpeDiem schreef:
Er zullen ongetwijfeld goede veterinairen aan zijn stal staan.
Hopelijk kunnen ze hem redden, en kan hij in elk geval nog een pijnvrij leven lijden.

Ik hoop dat ze eerder stoppen als met Poëtin. ;)

Juul_sintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 06:19

Hopen dat hij het haalt....

daquira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:18

dat word altijd makkelijk gezegd

maar op het moment van aanbreken
doe je alles wat in je macht staat om je paardje te helpen

Volledig mee eens. Zonder mijn merrie kan ik echt niet.
Elk sprankeltje hoop dat er is zou ik omarmen. Dat zijn we ze verschuldigd. Veel sterkte aan Prince. Ik hoop dat alles goed komt met hem. Liefs

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:26

Ik denk niet dat die het haalt... Tuurlijk hoop ik van wel.

Bij ons paard is een aantal jaar geleden echt exact hetzelfde gebeurd!!! Ook gevallen in zijn stal, en ook zijn heup gebroken. Het is echt paardonwaardig wat je hem moet aandoen dan, hij moet een aantal weken/ maanden stil staan tussen twee schotten zodat die amper kan bewegen zodat de breuk kan herstellen. En ons paard had dan een hele simpele botscheur in zijn heup. Wij wouden ons paard dat niet aan doen, zo in een dwangbuis, maar hem wel een kans geven dus kreeg hij boxrust maar kon zijn kont dus wel keren. Paard viel enorm af, veel pijn, mocht geen pijnstillers omdat die zijn heup dan juist meer gaat belasten. Van pijn en ellende viel ons paard nog eens, twee weken later, toen was de heup totaal verwoest en toen hebben we hem in laten slapen. Hij had best zijn hele leven in de wei mogen lopen van ons, als hij nooit meer bereden had kunnen worden, maar het garantie op herstel maanden tussen twee plankjes was ook minimaal, dus hij is uit zijn lijden verlost.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:29

Anne_GTI schreef:

Tja, als mens wil ik ook blijven leven, zelfs met veel pijn...
Ik vind het wel makkelijk gezegd, als je zelfs niet in de situatie verkeerd.

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 09:57

Wat een verschrikking.....
Ontzettend aandoenlijk die reactie van Jessica.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 09:58

@Manda: wat vreselijk voor jullie, maar ik denk ook dat jullie de goede beslissing hebben genomen.

Hopelijk komt dit goed, maar als het paard gehandicapt zou blijven mag je hem dat niet aan doen. Een paard is een vluchtdier en kan niet -zoals een mens- een handicap accepteren. Een menswaardig en een paardwaardig bestaan zijn 2 totaal verschillende dingen.

Hopelijk heeft de eigenaar van Poetin geleerd en geeft hij Prince een kans maar moddert niet alsmaar door.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:22

vreselijk!

heb ook zo`n situatie meegemaakt met mijn paard( 2 maanden geleden) waar niemand de schuld aan had.
ze was even hyperactief aan het doen, is niet op tijd gestopt voor het hek, is er met haar been onderdoorgegleden en heeft haar been gebroken, ze was helemaal gek , echt vreselijk om te zien. bokken met dat beentje erbij slingerent, ik zag ook bloed bij haar knie. toen ze eindelijk stil stond (ik had mijn moeder intussen de dierenarts al laten bellen, ook met het bericht dat ze gelijk ingeslapen moest worden!) bleek het ook nog een open botbreuk te zijn er was zelfs ong. 10 cm bot verdwenen. het leek echt eeuwen te duren voor de dierenarts kwam. ze stond daar op drie benen + een been waar vanaf haar knie bijna geen bot meer was en daar onder aan bungelde nog een hoefje. ik heb er werkelijk nooit aan gedacht haar op een of andere manier te redden. de beste redding was voor haar , om haar in te laten slapen.

ik hoop dat ze een goede beslissing maken bij dit dier en alleen als de dierenartsen zelf zeggen dat er kans is het dier proberen te redden, anders moet het dier misschien later toch nog ingeslapen worden en heeft het al een hele lijdensweg achter de rug.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:31

Marion71 schreef:
Hopelijk komt dit goed, maar als het paard gehandicapt zou blijven mag je hem dat niet aan doen. Een paard is een vluchtdier en kan niet -zoals een mens- een handicap accepteren.

En daar verschillen we erg van in mening.Hangt imo ook erg van de handicap af.
Als een paard niet meer wil, kan je dat zien in de ogen en in de vechtlust of frustratie.
Er zijn veel paarden die met pijn lopen en toch erg van het leven genieten...

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:33

Wat een ontroerend stukje is dat, wat Jessica heeft geschreven.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:24

"Er zijn veel paarden die met pijn lopen en toch erg van het leven genieten..."

Maar Superwoman, hoe weet je dat zo zeker? Ik kan me er niets bij voorstellen. Een loopdier dat aldoor met pijn loopt die geniet.

150863

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:01

Anne_GTI schreef:

nou idd!!

Zoveel pijn zou ik een dier niet aan willen doen

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:37

Oh gos, Bah..

Ik heb een aantal jaar geleden ons veulen in laten slapen, hij was een half jaar oud en was uitgegleden in het gras en brak ook zijn heup.

Met een beetje fantasie konden ze er nog wel wat van maken, waarschijnlijk..

Wij hebben ervoor gekozen om hem in de narcose te laten, omdat wij het niet zagen zitten het dier te zien met erg lang veel pijn, en geen normale bewegings vrijheid..

Alle wijsheid en succes gewenst voor de eigenaren, verzorgers en artsen, en hopen dat ze de goede keuze hebben gemaakt!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:42

Hoe kan een paard eigenlijk zijn heup breken in een stal? (niet kritisch of slecht bedoelt, maar ik kan het me gewoon echt niet voorstellen :o)

Ik hoop dat ze de juiste beslissing hebben genomen en dat het paard met zo min mogelijk pijn en frustratie er doorheen geraakt... En als ze zien dat het niet meer goed komt, hoop ik dat ze de beslissing wel durven te maken en het dier niet nodeloos laten lijden.