KNHS start onderzoek onder recreatieve paardensporters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BartVB
Eigenaar

KNHS start onderzoek onder recreatieve paardensporters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 13:51

http://www.knhs.nl

In opdracht van de KNHS voert een studente van Hogeschool Van Hall- Larenstein in Wageningen een onderzoek uit hoe de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie nog meer service kan verlenen aan recreatieve paardensporters. Vanaf vandaag start een landelijke enquête.

Een van de hoofddoelen van de KNHS is om hoge kwaliteit diensten en producten te leveren aan elke paardensporter. De KNHS richt zich hierbij op de wedstrijd-, top- en recreatiesport. Om de recreanten een nog beter thuis te bieden, is het belangrijk om te weten wie zij zijn en wat hun wensen zijn. Daarom is de KNHS een onderzoek gestart hoe ook deze groep zich nog meer op zijn plek kan voelen bij de KNHS.

Clémence Ross, KNHS bestuurslid recreatiesport, meldt: ‘Mijn ambitie is om de KNHS zichtbaarder te maken voor de recreatiesporter te paard of vanaf de bok. Het grootste deel van de paardensporters in Nederland houdt zich buiten wedstrijdverband bezig met paardensport. De KNHS wil deze paardenliefhebbers ook een sportief thuis bieden. Daarom ben ik heel geïnteresseerd in de uitkomst van deze enquete en zal ik zeker met de resultaten aan de slag gaan. Ik roep iedereen dan ook op om de enquete in te vullen. Tenslotte willen we het plezier in een verantwoorde omgang met en de liefde voor het paard en de paardensport binnen de KNHS met een ieder delen.”

Klik hier voor de enquête.

Arabesk

Re: KNHS start onderzoek onder recreatieve paardensporters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:11

Volgens mij is er al een organisatie voor de recreatieruiter: www.nvvr.info

ik zie het niet zitten als de KNHS in deze zelfde hoek gaat zitten, ik heb liever de NVVR

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:16

zo, ik heb de enquitte ingevuld hoor, was wel een lange!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 15:20

@Arabesk; op zich goed punt. Wel interessant dat 1 van de opties bij de eerste vraag (hoe kom je bij deze Enquete) een 'Flyer op de NVVR ledendag' is? Is er sprake van samenwerking tussen de NVVR en de KNHS?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:20

Geen idee, maar ík zit er in elk geval niet op te wachten :+

Laat de KNHS zich nou maar bezighouden met het mogelijk maken van bitloze dressuurwedstrijden. Ik zie er nog steeds weinig concreets van verschijnen.

Verder zou het fijn zijn als ze het ook mogelijk maken om een soort proefwedstrijden te rijden zonder startkaart, zoals dat nu ook mogelijk is bij endurance.

Leuke buitenritjes met gelijkgestemden regelen we nu via de NVVR en dat vind ik veel gezelliger, dat is echt een cluppie.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 09-04-09 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:22

Gister kreeg in de enquette al per email. Heb hem gelijk ingevuld maar kon weinig positiefs antwoorden.

Zie het nut niet van KNHS en recreatie. Kost in mijn ogen alleen maar onnodig contributie en voor mijn gevoel gaat het meeste geld toch naar de topsporters.

Heb een ruiterbewijs (is verplicht in enkele gebieden) en zit daarmee verplicht aan de KHNS vast. Wat ik eigenlijk helemaal niet wil }> .

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:25

EmMetjes schreef:
Zie het nut niet van KNHS en recreatie. Kost in mijn ogen alleen maar onnodig contributie en voor mijn gevoel gaat het meeste geld toch naar de topsporters.

Plus dat de knhs dan weer door onze recreatie strot kunnen duwen dat het welzijn van sportpaarden prima geregeld is en dat sportpaarden een andere diersoort zijn die geen weidegang en sociaal contact nodig hebben :Z En dat de rollkür best ok is in deskundige handen en dat vooral wij domme recreatieruiters de ergsten zijn, omdat onze paarden aan een lánge teugel mogen lopen.

nee dank je vriendelijk, knhs laat de recreatieruiter maar lekker over aan de NVVR

Hermoso_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:29

Ik heb de enquette ook ingevuld, kon ook niet al te positief zijn. Heb een tijdje de wedstrijdadministratie gedaan voor onze ponyclub.. en dan heb je kontakt met de KNHS maar wat een organisatie zeg! Nee KNHS en recreatie lijkt mij niks!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:21

Ik heb de enquete ook ingevuld maar ik kon mezelf al niet vereenzelvigen met een van de profielen van ruiters.
Ik miste de tussen-de-hindernissen-van-welke-aard-ook-kilometers-makende-recreatieve-dressuurrijdende-zo-af-en-toe-wedstrijdruiter-zonder-topsportambities. :+

Dan is het al lastig om de rest van de enquete in te vullen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:37

Ik vind dat hier nogal negatief over de KNHS gedaan wordt ten opzichte van de recreatie sport. Naar wat ik begrepen heb is de KNHS behoorlijk betrokken bij bvb onderhoud van de ruiterpaden, in dat er een regio coordinator voor aangesteld is.

Ook voorzien zij in het ruiterbewijs (kun je voor of tegen zijn, maar feit is dat het in een heleboel gebieden gewoonweg verplicht is).

Daarbuiten vind ik de initiatieven die zij op het moment hebben opgestart met het GPS rijden, Enjoy The Ride en het opzetten van ruiterroutes heel sympthiek. Wellicht voor de hardcore buitenrijder onnodig, maar ik vind het persoonlijk wel prettig dat er bijvoorbeeld voldoende kaartmateriaal of duidelijke/eenduidige bewegwijzering aanwezig is. Dit blijft nu veelal toch liggen bij provincie of staatsbosbeheer.

Ik denk dat het KNHS daar zeker in kan meewerken, aangezien zij toch als vertegenwoordiger van paardrijdend Nederland gezien wordt.

Ik vind het juist een erg goed initiatief van de KNHS om de dialoog aan te gaan en nu eens te onderzoeken wat de niet-wedstrijdruiter van een overkoepelende organisatie zou willen zien.

Dit is nu juist een kans om je mening aan de KNHS mee te delen.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:53

Voor ,bijna, alle ruiterroute kaarten kun je nu ook al terecht bij Stichting Hippisch Tourisme.
Zij doen ook heel veel aan het onderhoud of weten wie ze daar voor aan moeten sporen.
Daarvoor hoeft de KNHS niets te doen.

De KNHS neemt de recreatie ruiter toch niet serieus en zal dat ook niet snel gaan doen.

Ik zal de enquete zo ook eens gaan invullen, ben benieuwd wat ik er van vind.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:38

Ik vond de enquete niet slecht opgezet. Ben niet bekend met de activiteiten van de NVVR maar als dat op dezelfde lijn zit lijkt me dat samenwerken toch mogelijk moet zijn. In elk geval kan ik meer aandacht en aanbod voor recreatieruiters alleen maar toejuichen.