Stichtingsbestuur draf- en rensport afgetreden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Stichtingsbestuur draf- en rensport afgetreden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 12:00

www.horses.nl/ www.dvhn.nl

Het bestuur van de Stichting Nederlandse Draf- en Rensport is onlangs op dringend verzoek van de Raad van Toezicht afgetreden. Draf- en rensportliefhebbers hopen dat er eindelijk een einde komt aan de onvrede binnen de sector en er gewerkt kan worden aan een oplossing voor de immense financiële problemen.

Stichtingsvoorzitter Weij werd door velen binnen de sport gezien als obstructie van de problemen in de sector. ,,Nu we niet meer tegen elkaar vechten, trekken we weer één lijn voor de sport", aldus voorzitter Jaap Fikse van regio noord. "We moeten de sport weer op de rails zien te krijgen en dat kan alleen als duidelijk is wat er allemaal is misgegaan."
De Stichting NDR wordt voorlopig aangestuurd door Henk Roos en Peter ter Borch, die tevens bestuursleden zijn van de Vereniging Nederlandse Draf- en Rensport. Zij doen dat in nauwe samenwerking met de Raad van Toezicht, die is aangesteld door het ministerie van justitie.

Een van de eerste prioriteiten voor de nieuwe bestuurders is proberen de overeenkomst met wedorganisator Scientific Games Racing (SGR) te herzien. ,,De wedvergunning die door het ministerie aan de SGR is afgegeven en door de Stichting is ondertekend, is zeer slecht voor de sport", zegt Fikse. ,,Er gaat te weinig geld naar de drafsport, het prijzengeld is nu veel te laag. Fikse hoopt dat nieuwe Europese regelgeving, die een monopoliepositie in de kansspelsector verbiedt, een handje kan helpen.

Volgens Fikse is er nu ruimte om een écht waarheidsgetrouw beeld te krijgen van de financiën. "Dat er problemen zijn is duidelijk, maar echt een compleet overzicht van de situatie is niet beschikbaar", zegt hij. "Er is de laatste jaren tijdens het boekhouden vaak wat naar rechts en links geschoven. Het was maar net wat de gunstigste uitkomst was."

Een van de eerste prioriteiten voor de nieuwe bestuurders is proberen de overeenkomst met wedorganisator Scientific Games Racing (SGR) te herzien. "De wedvergunning die door het ministerie aan de SGR is afgegeven en door de Stichting is ondertekend, is zeer slecht voor de sport", zegt Fikse. "Er gaat te weinig geld naar de drafsport, het prijzengeld is nu veel te laag. Bedenk wel dat er duizenden mensen in Nederland van afhankelijk zijn."

Fikse hoopt dat nieuwe Europese regelgeving, die een monopoliepositie in de kansspelsector verbiedt, een handje kan helpen.

daffie1986

Re: Stichtingsbestuur draf- en rensport afgetreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:00

Hoop voor de sport dat het gaat werken. Draf- en rensport is een geschiedenis die niet verloren mag gaan. Het is een sport waar heel veel mensen nog van kunnen leren hoe je een paard, paard houdt in de trainingen en het paard ook nog blij kan houden.

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:10

Go dat zijn goede ontwikkelingen zo te zien ik hoop voor alle betrokkene dat de draf en rensport weer naar een hoger plan getrokken kan worden. De sector heeft in de buitenwereld nu niet en mooie goed naam en dat houd een boel mensen tegen om naar de baan te gaan en een avond fijne sport te beleven waar je ook een leuk gokje kan wagen.

Ik heb er een boel leuke ideeen over om deze sport weer meer aantrekkelijk te maken en weet zeker dat meer geld in de richting van deze leuke uitdagende sport kan vloeien.

Ik ben helemaal geen insider maar mijn opa deed vroeger al de kas bij het wedkantoor op Duindigt en ik ben daar als kind wel geweest en vond het altijd erg vermakelijk.