Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:http://www.brabantsdagblad.nl
Toch zette staatsraad J. Scholten gisteren tijdens de rechtszitting vraagtekens bij het goedkeuringsbesluit van de provincie. "Waarom is het nodig dat er zoveel verblijfsruimten in het buitengebied worden gebouwd. Mensen kunnen toch hun paarden in de stallen laten en overnachten in een hotel in het dorp of stad", zei de staatsraad.
Joep Bartels van de Academy zei dat het in de meeste gevallen om toppaarden gaat die mensen niet graag alleen laten. "Het verblijf in de nabijheid van de paarden is een noodzaak. De ruiters en amazones slapen nog het liefst in de stal bij hun paarden", zei Bartels.
Insider schreef:De plaatselijke hotelier mag natuurlijk geen centjes verdienen. Die steekt Bartels liever zelf in zijn zak.

, dus die uitbreidingen zullen er heus wel komen. Insider schreef:De plaatselijke hotelier mag natuurlijk geen centjes verdienen. Die steekt Bartels liever zelf in zijn zak.
Het is belachelijk dat al die paarden die daar komen "toppaarden" zijn. De meeste overnachtingen gaan gewoon naar mensen die daar een cursus volgen. En dan nog waar je slaapt maakt niet uit, als je slaapt, dan slaap je of dat nu boven de stal is of 5 km verderop. Daar merkt het paard niets van. En ik mag toch aannemen dat ze bij Bartels wel goede stalhulpen hebben die de paarden wel in de gaten houden.
Dat zullen de gasten zelf niet hoeven doen. EN dan in het geval er een toppaard zou logeren heeft die vast zijn eigen groom, dan kan die toch in 1 van de 8 verblijven bij Bartels logeren.
Raiza schreef:Ik denk dat meneer Versteijnen alleen zijn eigen ruiten ingooit.
De gemeente reusel-de mierden kennende mag hij waarschijnlijk niet meer uitbreiden, niet omdat het niet mogelijk zou zijn, maar omdat ze er niet zo goed tegenkunnen als iemand tegen hun beslissingen ingaat.
Het is één grote vriendjes-politiek daar
Mieschie schreef:Dat vind ik ook Wafel. Ieder bedrijf is er om winst te maken toch?
rapido schreef:Wat een bullsh*t dat eigenaren het liefst bij hun paard in het hok slapen!! Is de verzorging bij firma Bartels zo beroerd dan??
rapido schreef:Wat een bullsh*t dat eigenaren het liefst bij hun paard in het hok slapen!! Is de verzorging bij firma Bartels zo beroerd dan??
ZaraTess schreef:Zou je me daar een paar voorbeelden van kunnen geven? Ben erg benieuwd namelijk....... Ik schrijf zelf agrarische milieuvergunningen en als een uitbreiding mogelijk is kun je daar als gemeente echt niet zomaar nee tegen zeggen omdat je er zelf geen zin in hebt of omdat je de ondernemer in kwestie niet mag ofzo.
Zeker als hij het gewend is en ook nog eens vreemd staat. Bonechi_ schreef:Wat mij vooral verbaast is dat er een stapmolen komt! Ik was op clinic bij Bartels en we kregen een rondleiding, waarbij Tineke zich fel uitsprak tegen stapmolens! Ze stapten de paarden daar aan de hand, want die dnigen waren levensgevaarlijk!...