Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
raket schreef:Ik vond de Bixiecursus niets voorstellen, ik zat met een groep gefrsutreerde moeders (mijn kind rijdt echt heel goed en krijgt te weinig punten).
Aanwezigheid alleen is voldoende, iedereen slaagt.
.Ibonn schreef:Denk er dubbel over, aan de ene kant is het goed om te voorkomen dat er veel te streng en op verkeerde zaken gejureerd wordt, zoals aan de teugel en impuls .....
Aan de andere kant zijn hier in Limburg al jaren (paarden)mensen/ouders als Bixie-jurylid actief, hebben een opleiding gehad vanuit de Kring en hebben een berg aan ervaring en zijn geliefd bij de kinderen en organisaties. Deze mensen vallen dus vanaf 2010 uit de boot want ze voldoen niet aan de kwalificatie-eisen van de KNHS.
Volgens mij een foute insteek van de KNHS want ik vraag mij af hoeveel extra-juryleden dit op gaat leveren aangezien er hiervoor helemaal geen eisen gesteld werden en we al met te weinigen zijn en ik het enige IL-jurylid ben in onze groep (N-Limburg).
Ben trouwens benieuwd naar de nieuwe cursus, vind de nieuwe protocollen een crime om in te vullen. Zit meer te lezen waarop ik moet beoordelen dan naar de ruiter te kijken tijdens het proefje
mamabird schreef:Ik ben IL jury en heb de Bixie cursus ook gedaan vorig jaar. Ik kan niet zeggen dat het een zinvolle bijscholing was. Ik heb zelf totaal geen verstand van springen en daar is me ook niets over bijgebracht die dag. Erg jammer. Ook de nieuwe protocollen vergen veel aandacht zodat je amper tijd hebt om naar de combinatie te kijken. Kan denk ik simpeler. Wel goed dat ze er aandacht aan besteden, erg jammer dat er nu mensen met ervaring buiten de boot gaan vallen.
raket schreef:mamabird schreef:Ik ben IL jury en heb de Bixie cursus ook gedaan vorig jaar. Ik kan niet zeggen dat het een zinvolle bijscholing was. Ik heb zelf totaal geen verstand van springen en daar is me ook niets over bijgebracht die dag. Erg jammer. Ook de nieuwe protocollen vergen veel aandacht zodat je amper tijd hebt om naar de combinatie te kijken. Kan denk ik simpeler. Wel goed dat ze er aandacht aan besteden, erg jammer dat er nu mensen met ervaring buiten de boot gaan vallen.
Ik vond het ook niet zinvol en ben ook IL, misschien l;igt daar dan de link voor ons.
Voor die ene dag