Een 61-jarige man uit Emst raakte zondagochtend gewond nadat hij op de Van Manenspad in Epe met het rijtuig waarin hij zat over de kop sloeg. Zijn twee bijrijders raakten licht gewond. Het paard voor de wagen bleef ongedeerd.
Het drietal Emstenaren reed omstreeks tien over half elf met paard en wagen over de Van Manenspad. Tijdens het inhalen van een ander rijtuig ging het rijtuig flink heen en weer waardoor de 62-jarige bijrijder en de 61-jarige bestuurder eruit vielen.
Toen het rijtuig vervolgens tegen een paaltje kwam sloeg het over de kop. Hierdoor viel ook de 61-jarige bijrijder eruit. Hij kwam met zijn hoofd op het fietspad terecht en raakte flink gewond. Het rijtuig kwam vervolgens tegen een boom tot stilstand.
De 61-jarige man werd door een ambulance overgebracht naar het ziekenhuis. Zijn bijrijders werden onderzocht door ambulancepersoneel en konden hun weg vervolgen. Het paard voor het rijtuig bleef ongedeerd.
Duidelijk geschreven door iemand die nog nooit een paard heeft gezien. Heb nog nooit een rijtuig hevig zien schudden . *probeert zich een huifwagen met ponykampdisco voor te stellen*. Vervolgens een rijtuig wat tegen een boom tot stilstand komt. *heeft een beeld van een koets zonder paard op stoom*
Stybba
Geplaatst: 06-04-09 13:00
Ik snap idd weinig van hoe het gegaan moet zijn. Ik zie in het hele verhaal ook meer iets electronisch voor me zonder paard Wel vervelend natuurlijk dat het gebeurd is. Hoop dat alles goed komt met die man.
Ik vind het artikel ook een beetje vaag maar het onderstreept wel weer dat ook met mennen een cap op je kop geen overbodige luxe is.... Beterschap voor de onfortuinlijke koetsier.
Kan me er wel wat bij voorstellen. Staan langs dat pad heel veel van de nare scherpe markeringspaaltjes. Waarschijnlijk een stuurfout gemaakt en daardoor tegen zo'n paaltje geklapt.
Ik haat die paaltjes, zeker met een jong paard ben ik altijd bang dat als ze schrikken, ze net op zo'n paaltje springen (of mij er af mikken en net boven op zo'n paaltje)
Cyruss_
Geplaatst: 06-04-09 13:16
Vin het ook een beetje vreemd klinken. Misschien word ie nog eens herschreven, zodat het wat duidelijker word.
Ruudjw, zat idd aan het zelfde te denken. Ben zelf ook bang dat dat eens goed mis gaat...
Ik weet niet of het bericht ondertussen is aangepast, maar ik begrijp niet waarom het verhaal zo onduidelijk is?
Gelukkig lijkt het goed afgelopen en was het paard gelukkig niet in paniek. Sterkte voor de gewonde man!
Martina67
Geplaatst: 06-04-09 15:48
Tja, weer zomers geweest dus gebeuren er weer ongelukken met rijtuigen. beetje vreemd verhaal dat wel. En die paaltjes die ken ik! Een rampensenario is dat! Als je die maar aanraakt ga je al om en je kunt er trouwens ook lelijk aan vastraken. Heb ik het nog niet over jonge dieren en frisse net uit de "winterslaap"ontwakende paarden.....
Sterkte voor de koetsier, bijrijders, ooggetuigen en paard.
Martina67
Geplaatst: 06-04-09 15:51
Het verhaal is m.i. onduidelijk omdat het al vreemd is dat een ander rijtuig wordt ingehaald (hoe hard ga je dan wel niet..?) En een rijtuig schudt normaal niet het slingerd hooguit maar dan moet je al wel behoorlijk hard gaan.
Sjonniej
Geplaatst: 06-04-09 16:27
Jij haalt als ruiter toch ook wel eens een andere ruiter in?? Misschien ging de andere aanspanning in stap en deze menner wilde graag draven, of was de andere aanspanning een shetlander en had deze menner een paard van 1.80 voor de wagen?? Hoe vreemd is het dan dat je inhaalt?
Een rijtuig schud normaal niet, maar normaal gebroken is de weg ook gelijk. Is het pad ongelijk, schud het rijtuig wel, net als een auto (die trouwens veeeeeeel betere vering heeft). Het is goed mogelijk dat de menner mijn 2 wielen naast het pad is geraakt en dat het daar erg hobbelde. Als je dan niet zo stevig op de wagen zit of niet zo een stevige stoel hebt, is het best mogelijk dat je van de wagen valt.
van manespad is een zand pad dat zeer sterk kan hobbelen op sommige punten.
Bentley26
Geplaatst: 06-04-09 18:32
En zo'n fietspad komt hard aan! Zelf ook mee gemaakt....
Anoniem
Geplaatst: 06-04-09 18:42
Wij hebben vandaag ook nog aangespannen over dit (zand- c.q bos-pad)pad gereden en geloof mij, het schudt behoorlijk. Als je dan ook nog nog via het fietspad, wat wat hoger ligt, wil gaan inhalen een een paaltje meepakt lig je zo om....