Tijdens de Hünxe dressuurdagen op de terreinen van internationaal jurylid Peter Engel scoorde Marlies van Baalen afgelopen vrijdag haar eerste internationale succes met de getalenteerde merrie BMC Phoebe (Regazzoni x Ulft), fokster mw Da Silva. Ze werd na een fijne proef derde in de Grand Prix (67,02%), die gewonnen werd door Isabell Werth met El Santo (69,36%). Tweede werd Ellen Schulten Baumer met River of Joy (68,227%).
Vandaag gingen Marlies en BMC Phoebe nog even door. Ze wonnen uit 19 starts de Grand Prix bij de kadervormingswedstrijd in Hulten (70,07%), terwijl Marlies ook met de door de familie de Reus gefokte BMC O Jay (Jazz x Formateur) nog eens tweede werd ((69,15%). Voor BMC Phoebe was de 70% score dit weekend de derde score die recht geeft op een plaats in het B-kader. Marlies was erg te spreken over haar energieke talentje BMC Phoebe. Marlies: "BMC Phoebe liep vandaag geweldig. Haar piaffe- en passagetour zijn hoogtepunten en die werden vandaag weer goed beoordeeld. De changementen in galop komen meer in balans en BMC Phoebe was lekker relaxed. Dit smaakt naar meer!"
Over BMC Ojay zei Marlies: "BMC Ojay trok er vandaag goed aan. Hoogtepunten waren de sterke galoponderdelen. Ook over de passage was ik vandaag enorm tevreden!" Met BMC Miciano reed Marlies ook in de prijzen in Hünxe in de lichte tour. Al met al topdagen voor Marlies van Baalen.
Nette scores hoor! Ze heeft duidelijk de steigende lijn te pakken.
Draflinger
Geplaatst: 06-04-09 08:15
Netjes gedaan van Marlies
___Tessa___
Geplaatst: 06-04-09 09:29
Mooi paard die BMC Phoebe.
Eyes
Geplaatst: 06-04-09 10:54
Ik vind dat de derde plaats in de Grand Prix special in Hünxe van Moniek van Dijk met Now I'm Here (eveneens achter Isabell Werth met El Santo NRW en Ellen Schulten-Baumer met River of Joy) en haar 7e pl. in de kür toch minstens ook een vermelding waard is.
Gaat goed met haar, prachtige scores! Phoebe vind ik ook echt een knappe merrie, maar heb ook wel eens gezien dat ze erg heet kan worden, ze is dan niet al te gemakkelijk te rijden (zo lijkt het in ieder geval). Super dat ze ook lekkerop weg is met Ojay, succes!