Politiepaard met pensioen naar Paardenkamp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Politiepaard met pensioen naar Paardenkamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 22:06

http://www.rtvutrecht.nl/

Het rusthuis voor paarden en pony's De Paardenkamp in Soest verwelkomt binnenkort een gepensioneerd politiepaard.

Het paard Fortuin van het KLPD in Woubrugge mag met pensioen. Het is voor het eerst in 30 jaar dat De Paardenkamp weer een echt werkpaard mag verwelkomen.

Het nationaal rusthuis voor oude paarden en pony's werd in 1962 opgericht met als doel gepensioneerde werkpaarden te redden van het slachthuis. Op 15 april begeleidt een delegatie van 8 politieruiters het paard Fortuin naar De Paardenkamp.

Martina67

Re: Politiepaard met pensioen naar Paardenkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:52

Dit vindt ik nog eens een aardig berichtje!
fijn dat het geplaatst is.

Juul_sintha

Re: Politiepaard met pensioen naar Paardenkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 13:58

Leuk man!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 14:06

En heeft hij ook net zolang als al die andere paardjes op de wachtlijst gestaan?! En is de politie ook donateur?

Tuurlijk fijn voor dit dappere paard, maar k hoop niet dat andere paarden die al heel lang op de wachtlijst staan de dupe ervan zijn.

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:11

ik hoop inderdaad ook niet dat andere paarden er de dupe van zijn.

juliomx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 11:58

Ik hoopte ook niet dat het ten koste zou gaan van donateurs. Was gisteren even op De paardenkamp en heb het nagevraagd.
Ze hebben een paar vaste plekken die beschikbaar zijn voor in beslag genomen (mishandelde) paarden via de landelijke inspectie dienst en werkpaarden. Geloof dat het 2 plaatsen van de in totaal meer dan 100 plaatsen zijn ofzo. Fortuin komt op 1 van die plaatsen dus het gaat niet ten koste van de donateurs en hun paarden op de wachtlijst. De politie is trouwens ook donateur hoorde ik. Dus het lijkt allemaal eerlijk te gaan. Zou ook niet anders dan dat verwachten van een club als de paardenkamp. Ben wel benieuwd trouwens Fortuin schijnt het oudste nog werkende politiepaard te zijn nu en hij is prachtig. Ik heb hem wel eens in het echt gezien tijdens de open dagen van het KLPD ook een aanrader trouwens!