Einde voor bekende IJslanderstoeterij Aldenghoor in Haelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Einde voor bekende IJslanderstoeterij Aldenghoor in Haelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 05:59

http://www.nornabaeli.nl / http://www.tolt.nl / Nieuwsredactie
Sientje

Na een kwart eeuw houdt Stoeterij Aldenghoor in Haelen (L) op te bestaan. Eigenaresse dr. Viola Prinzessin von Hohenzollern geeft in een verklaring aan dat het gebrek aan een opvolger de belangrijkste reden is voor dit besluit. De Aldenghoor hengsten die ingeschreven stonden voor de keuring a.s. weekeinde zijn ook teruggetrokken. Het bericht over het einde van stoeterij Aldenghoor verschijnt een week na diverse publicaties in de Duitse media, zoals in Der Westen, over financiële moeilijkheden van de firma van de Prinzessin von Hohenzollern. De recessie in de auto-industrie maakt het voor Theis Kaltwalzwerke GmbH moeilijk en de gevolgen zijn zeer ingrijpend, met name voor de vele werknemers van de bijna 100 jarige familieonderneming uit Hagen. Ook andere activiteiten van prinses Viola krijgen met de financiële crisis te maken. Zo maakt de Duitse krant Märkische Allgemeine zich zorgen over de restauratie plannen van paleis Lichtenau waar sinds 2007 de Hohenzollernse hoogheid de scepter zwaait.

Met het sluiten van Aldenghoor gaat een belangrijke stoeterij voor IJslandse paarden in Nederland verloren. Gedurende het bestaan hebben diverse paarden van Aldenghoor prijzen in de wacht gesleept op NK's, EK's en WK's. Ook stonden er zes hengsten ter dekking. In een schrijven op internet bedankt dr. Viola Prinzessin von Hohenzollern iedereen die zich met hart en ziel voor de stoeterij heeft ingezet: Odette Nijssen, Nadja en Ralf Wohllaib en Anne Hiemstra, evenals alle klanten die dankzij hun prestaties in de sport en fokkerij de toevoeging frá Aldenghoor tot een begrip hebben gemaakt in Nederland en tot ver over de grenzen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 07:08

Ontzettend jammer dat zo'n stoeterij verloren moet gaan.......helaas ben ik er bang voor dat deze niet de laatste zal zijn met deze economische recessie.
Ik kna er dus ook niet helemaal in geloven dat het puur en alleen door het niet hebben van een opvolger is, aangezien het wel erg plots is en de hengsten zelfs van de keuring zijn terug geroepen.

Danielle_h

Re: Einde voor bekende IJslanderstoeterij Aldenghoor in Haelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:08

Erg jammer, wat een schitterende stoeterij is dat!
Hopen dat deze mensen de stoeterij hobbymatig voort kunnen zetten.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:29

Ik had er nog willen gaan kijken voor een paard...... misschien kan dat nog net op de valreep.
Toch erg jammer hoor...

Frosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:17

Citaat:
Loes'sCorner"]Ontzettend jammer dat zo'n stoeterij verloren moet gaan.......helaas ben ik er bang voor dat deze niet de laatste zal zijn met deze economische recessie.

Ik geloof best dat de economische recessie er een beetje in mee werkt maar dat zal niet de hoofdmoot zijn.
Een opvolger vinden voor je bedrijf is erg moeilijk en helaas niet meer voor het weg geven, ook niet aan je kinderen, familie ect.
Reken maar dat je de volle pond betaalt en de fiscus houd ook zijn handje op.
Zo ook met ons bedrijf, 3 kinderen die het bedrijf erfde na het overlijden van mijn papa.
1 van de kinderen was ik die het heel erg graag wou voortzetten maar helaas.., financieel is het tegenwoordig niet meer haalbaar dus is inmiddels het bedrijf verkocht ;(
Heel erg naar zoiets en eigelijk gewoon oneerlijk.

Jammer dat Aldenghoor ermee stopt.
Goed professioneel bedrijf wat zich een goed voorbeeld gaf.
Dat zal een enorm gemis worden in de ijslanderwereld, jammer ;(

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 11:43

ach weet je wat het is? die recessie word de mensen gewoon aangepraat, de enige manier om dat op te lossen is geld uitgeven! Het komt wel goed hoor let maar op.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:28

Da's makkelijk praten als je je baan niet verloren bent.

Maar inderdaad jammer van zo'n stoeterij...

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:48

Ik ben benieuwd wat ze met de paarden gaan doen.
Of ze in de verkoop gaan of niet.
ze hebben er nog al wat staan.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 17:37

Oh...wat vervelend! Onze IJsjes komen er ook vandaan... Ze hadden er idd hele mooie paarden!

Viteske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:41

zonde zonde zonde |(

ben heeel erg benieuwd wat er met de hengsten gaan gebeuren